22-1Alışkanlıklar, düşünmüyorken yaptığımız şeyler olarak tanımlanabilir. Bizim için iyi çalışan alışkanlıklar harikadır, istikrarımızın temelidir. Ama zaman değişiyor ve alışkanlıklarımız amacımıza hizmet etmez hale gelirler.

Siz yüksek iradeye sahip güçlü hisseden birisi olsanız ve devasa gücünüz bile olsa küçücük ama çok alışkanlıklar sizi bir yere bağlar. Bu küçücük ve önem vermediğimiz alışkanlıklar çok sayıda olduğu zaman bizi sımsıkı tutarlar.

Buna en uygun verilecek uygulama Hindistan’da fillerin nasıl terbiye edildiği örneğidir. Küçükken ve henüz çok küçük değilken, bir ayakları yerde sabit bir yere bağlı kalırmış, Yavru fil kendini kurtarmak istediği halde bunu başaramazmış, Fil büyürken ve güçlenirken bağlı kalırmış, tam gelişmiş bir yetişkin olduğunda ise serbeste yakın bir durumda olsa bile buna eğilimi bile olmazmış. Bu bir alışkanlık modeli olarak küçükken öğrenilmiştir ve denemekten vazgeçmiştir. Alışkanlıkları onun özgürlüğüne kavuşmasına engel olmuştur.

22-2Değişime doğru atılacak ilk, doğru ve güçlü adım, şuanda sizde bulunanı tam olarak tanımlayıp farkına varmanızdır. Bu size eski alışkanlıklarınıza bağlı bırakan tetikleyici unsurları bulup hayatınızdaki güçlerini keşfettiğinizde farkındalığı sağlamış olursunuz.

  1. Alışkanlığınızı sağlayan tetikleyici unsurların farkına varmak,

  2. Değişimi desteklemek için yeni alışkanlıklar oluşturmak,

  3. Yeni alışkanlığınızı uygulamaya koymanıza destek olacak yeni hatırlatıcı ve tetikleyici unsurlar oluşturmak,
    22-3

  4. Alışkanlıklar trans halidir; Düşünmeyi düşünemeyiz… Akıntıdan çıkma ve farklı ve soyut bütünsellik anlamda bir konumdan hayatın cephelerine bakınız. Kendi kendini gözlemlemek, herhangi bir şeyi değiştirmek değildir. Hiçbir yargı yoktur, sadece gözlem eylemini içerir, Değişim tüm bunlardan sonra gelir.

  • Her gün tekrarladığınız şeylerin bir listesini yazın,

  • Bir hafta boyunca her gün bu listeden en sıkı alışkanlıktan başlayarak seçin,

  • Her günün sonunda yalnızca kendinizle başa başa kalabileceğiniz zamanlar ve mekanlar bulun Vücudunuzun da rahat olduğundan emin olun, kendinizde şu soruların cevabını arayalım,

  • Bu alışkanlığımı ne tetikliyor?

  • Bu alışkanlığımı yerine getirdiğimde kendimi nasıl hissediyorum?

  • Bu alışkanlık neticesinde etrafımdaki insanların tepkisi bana nasıl oluyor?

  • Bu şekilde bir hayatınızdan kesit oluşturacak şekilde bir yazılı kayıt bulundurun.

FARKINDALIK DEĞİŞİMİN HABERCİSİDİR.