ilk ve tek olmakZihinlere nüfuz etmek, aslında önemli olan vurguları bildikten sonra kolay bir iştir. Bunu bildiğiniz takdirde üstünlüğün top noktasına ulaşırsınız. Sektöre yeni girenler ancak bu saatten sonra yerinizi sabitleştirir. İlk ve tek olmayı hedef olarak belirlerseniz, vazgeçilmez olursunuz. Zihin değişimi sevmez, değişime eğilimli değildir. Birçok deney statükonun manyetik çekim gücünü gözler önüne sermiştir. Çoğu karar alıcılar mevcut durumu koruyan alternatiflerden yana güçlü bir eğilim gösterir. Psikologlar bu durumu “aynen devam etmek” olarak tanımlarlar.

Alanınızda veya çizginizde ilk olursanız, rakiplerinizin her çabası sizin mevcut olduğunuz alanda sizin fikrinizi sağlamlaştırır. İlk ikna edicidir, daha sonrakinin işi ise sektörde yenik olarak başlayacağı içiin daha iyi olduğunu ispatlamak için çok çaba sarf etmesi gerekir. İlk olmak şans getirir, fark edilmesi anlıktır. Zihinler yeniliğe meraktan dolayı eğilimlidir, fikir değiştirmeye değil…

herkes içinde tek olmakHarvard Amerika’daki ilk üniversiteydi, şuanda lider konumda. Time dergisi Newsweek’in önünde; Playboy dergisi, Penthouse’un önünde; Hewlett- Packard masaüstünde lazer yazıcılar konusunda; People dergisi Us’ın önünde; Xerox fotokopi makinalarında en önde geliyor. Hatta Amerika’da fotokopi çektirmek istediğinizde Xerox ismi fotokopi ile eşdeğerdir… Neden? Çünkü ilkler ve aslında tekler…

Bir kategoriye yada ürüne öncülük etmek zihinde diğerlerinden “farklı” olmayı ve beraberinde özel statü sahibi olmayı gerektirir. Mesela Fransız maden suyu “Evian” sadece reklamlarında “l’original” vurgusunu ön plana çıkarır, böylece kendinin hep farkına vardırır.

İlk ve Tek Olun