Hazır bilgi öğrenilmesi kolay olan “hap” bilgidir. Siz içeriği hazırlasınız sadece sunuma biraz daha özendiğinizde o artık hedef kitlenize ulaşmıştır. Ağızdan ağza yayılma, birinin bir başkasına neyin o günlerde moda olduğunu söylemesiyle gerçekleşir. Bu önemlidir, çünkü Amerika kaybedenleri sever, ama insanlar kazananlardan yana bahse girer.

marka brandAslında büyük oynamaktan çekinmenin arkasındaki neden, her zaman gözde kalamayacaklarından korkmalarıdır. İddialı olmadıktan sonra zaten piyasada kalamazsınız, durdurmazlar. Sürecin tanımlanamayacak kadar hızlı bir rekabet ortamına sahip olduğu bir yerde, başarısız olmaktan çekiniyorsunuz, ön planda olmaktan da çekiniyorsunuz. Sektör riski çok iyi yönetenleri “peak” noktaya çıkarır. Listede “top” noktada olanlar hiçbir zaman başarısız olmamış değillerdir, sadece negatif durumları çok profesyonelce absorbe edip unutturan ve riskleri yönetebilen şirketlerdir.

nokia heineken kraft mcdonalds coca cola sony starbucksAslında çok başarılı şirketler var ama sanki bir şey eksik gibi gelir hep… İşte o eksik diye düşünülen güçlü bir “itkidir”. Bir şirketin ya da ürünün ayağını yerden kesmek tıpkı bir uydu fırlatmaya benzer. Aslında çoğu kez eksikliği hissedilen sizi bir an önce yörüngeye sokacak bir itkidir. Sonra ise sırada markanın moda olması ve yükseklere doğru yol alması…

Moda olmada basının etkisinden muhakkak yararlanmanız gerekiyor. Buradaki önemli vurgu “üçüncü kişinin” güvence vermesinin son derece güçlü bir etki yapacak olmasıdır. Bu üçüncü kişi olarak düşünülecekler arasında komşunuz, yerel gazeteler, siteler, bloglar olabilir. Çünkü gazetecilik aslında tarafsızlık felsefesiyle varolur, insanların gözündeki bu imajı kullanın.

Halkla ilişkiler departmanınızın kuvvetli tutmaya çalışın! Neden mi? Başarı yaratmak göle taş atmaya benzer. Önce ufaktan başlayan minin halkalar büyüyerek gölün kıyılarına kadar yayılırlar. Önce uzmanlarla başlar, sektör yayınlarına doğru yayılır, oradan da iş dünyası ve tüketici basınına doğru ilerler. Ama tabiki de hazırlıkları siz yapmalısınız, kararları siz vermelisiniz, inanmalısınız ve sektöre siz yön vermelisiniz…

  1. marka halkla ilişkilerBir fikir oluşturun: Savlar hiçbir zaman boşlukta oluşmaz, bir temeli vardır. O nedenle piyasanın rekabet alanınızda daha önce duymuş ve kaydetmiş olduğu bir noktadan yola çıkmak zorundadır.

  2. Farkınız nedir, düşünün: Hiçbir zaman “aynı” lığa düşmeyin. Benzersiz olun, çizginizde tek olun. Farklılığınızın mutlaka ürünle bağlantısını bulmaya çalışmayın, ama tüketici için bir yarar da sağlamalıdır.

  3. Güvencelerinizden destek alın: Farklılığınızın arkasındaki mantıksal desteği açıklamaya yardımcı olacak güvenceleriniz olmalı. Desteksiz iddia, rakiplerinizin sizin savlarınızı çürütmesi için bir çelmeye bakar.

  4. Reklama önem verin: Hakikat eğer yardım görmezse, kendi başına ortaya çıkamaz. İletişiminizin her yönü farkınızı yansıtmalıdır. Reklamlarınız, broşürleriniz, web siteniz, satış sunuşlarınız.