Odaklanma yasasından bahsedelim!.. Odak noktasını tek bir sözcüğe ya da kavrama indirgeyerek, zihinlere nüfuz etme yoludur. Pazarlama ve satışta nihai özveri budur.

Örnekler çok vurgulayıcı olunca anlatımımıza hemen bir örnekle devam edelim. Federal Express “bir gecede” sözcüğünü hedef kitlesine ezberletmiştir. Başarısını neye borçlu olduğunu söylemeden geçmeyelim!.. Çünkü üretim hattını feda ederek, yalnızca bir gecede paket teslimine odaklanmıştı.

Orjinal bir kelime bulmanıza, dil dehası olmanıza yada kelimelerle oynamanıza gerek yok aslında, ABD2de %16’lık pazar payına ait bir üründen bahsedelim Prego: “daha yoğun”… Akıllarda sadece bu kelimeyle tanınıyor.

Etkin sözcükler yalın ve yarar ifade eden sözcüklerdir. Bu birkaç sözcükle anlam karmaşasına yol açmaktan çok daha iyidir. Papa John’s Pizza: “iyi malzeme”

Birde ışık halesi etkisi vardır: Örnek verelim: “Yoğun” bir spagetti sosu kaliteyi anlatıyorken aslında besleyici olduğunu, içeriğinin malzemesinin de sağlam olduğunu vurgulamaktadır. “Emniyetli” bir araba daha iyi bir tasarım ve mühendislik ifade ediyor olacaktır.

Başarılı olmuş şirketlerin çoğu hedef kitlenin zihninde bir tek sözcüğe sahip olanlardır. Karmaşık bir dil kafa karıştırır. Şu nitelikler size hangi markaları çağrıştırıyor. Hedef kitle denemesi yapalım

  • Diş Çürüğü : Crest

  • Mühendislik: Mercedes

  • Sürüş: BMW

  • Emniyet: Volvo

  • Eve Servis: Domino’s

  • Gençlik: Pepsi Cola

Nasıldı!.. Hepsini hatırladınız dimi başarılı bir marka stratejisi kurmuşlar demek ki…

Sözcükler etkilidir!..