Ulaşılmış bir başarının muhafaza edilmesi birçok rakibin olduğu iş dünyasında çok zordur. Küreselleşmenin hırslı fırtınaları sağlam bir temeli olmayan ve güçlü bir strateji belirlemeyen şirketleri olumsuz etkilemektedir. Süregelen zamanda ciddiyeti vurgulayan bir rakam paylaşmak isterim; ABD’de 1917 den bu yana 100 büyük şirketten sadece 15’i kalmış durumdadır.

başarı anahtarıBüyümeyi hedefleyen şirketler her zaman huzursuz ve gergin bir ortama neden olur. Bu şirketler rutine düşünce kendilerini başarısız hissederler, sürekli yeniliği takip etmek gibi durdurulamaz bir eğilimleri vardır. Günlerinin bir gün öncesiyle aynı geçmesini istemeyip, biraz daha fazla etkinlik ve verimlilik için çaba sarf ederler. Eldeki başarıyı etkin bir şekilde yönetmek için belirli başarı unsurları vardır; yeni stratejiler geliştirmek, büyüme dönemi için doğru zamanlamayı planlamak ve personeli önemseyerek onların kariyerlerini planlayıp eğitimler düzenlemek.

Küresel alanda piyasada pazar payında yer almak için rakiplerin büyüklüğü, güçlülüğü, ve sürekli strateji ve büyüme hedefleri göz önüne alınmalıdır. Artan ithalat ve yabancı sermayenin yatırımları nedeniyle pazar payını iyi gözlemlemek ve pazarın neresinde yer alındığına dışarıdan bakabilmek gerekmektedir.

karanlık oturan insanlarBaşarılı olmak iddialı olmayı gerektirir, bu ise takipçiniz izleyeniniz eleştirenleriniz çok fazla olması anlamına gelmektedir. Bu süreçte güçlü kararlar almak, inanmak, istekli olmak ve karalarınızın arkasında olmak gerekir, başarısızlığınızın bile. Nerde hata yaptığınızı tam manasıyla herkesten önce sizin bilmeniz gerekmektedir. Unutulmamalıdır ki başarısızlıkta başarıya dairdir!. Herhangi bir başarısızlık durumunda eleştirenleriniz çok fazla olacaktır, çünkü başarılı olmayı seçmek zor olandır risk almaktır, rutinden kaçmaktır, başarısızlığın nedenlerini bildikten sonra bir daha tekrarlanmayacağından emin olabilirsiniz.

Başarı yolunda en çok kaçınılması gereken husus: bazen başarının bir anda kazanılıp sonra yönetilememesidir. Bazen başarının keyfini çıkarmak tüm sürecin bu şekilde devam edeceği inancı yeni zorlukların üstesinden gelmek için yeni stratejiler geliştirmekten vazgeçmek ve “En Büyük Benim” inancına kapılmak, bu ise zafer sarhoşluğuna neden olup ve her şeyin hep artık iyi gideceği sendromu yaşanması başarının en büyük düşmanıdır.

ekonomiNormalde çok istekli, hırslı ve başarılı bir şekilde başlanan işler olumlu gidiş çizgisine ulaştıktan sonra bu süreci yönetmekte genellikle zorlanılır. Tarihimizde de birçok inişli çıkışlı bir seyir vardır. Bu başarıyı yönetme sorunundan kaynaklanmaktadır. Neden başarıyı yönetemiyoruz ilkönce nedenlerini sorgulayalım.

Yalancı bahara kanıyoruz, başarılı bir ivme kazanılınca hep böyle devam edecek sanılıp, yeni stratejiler hazırlamayı unutuyoruz ve kriz yönetimi hazırlamayı önemsemiyoruz.

Ekonomiyi birinci gündem maddesi olarak kabul etmememiz önemli bir eksiklik, dış etkenlerden uzak bir şekilde büyük pazarda yer almaya çalışılması, hataların başında yer alıyor. Diğer etkenler ise hükümetin ekonomi paketi üzerindeki uygulamalarda sürekli değişiklik yapılması, bir sisteme oturtulamaması. Herhangi kısa vadeli bir plan uygulanması ise uzun vadeli bir planı sekteye uğratır. Dolayısıyla popülizme teslim olmamak gerekmektedir.