Pazarlama alanında yaşanan değişmeler ve gelişmeler ile birlikte marka değeri kavramı son zamanların en gözde kavram haline gelmiştir. Kapitalist dönemde rekabet ortamında işletmeler artık marka değerine göre başarı sıralanmasına konulmaktadır.

Marka stratejik önem taşıyan bir konudur, başarılı bir marka birçok öğenin değerler zinciri oluşması sonucu ortaya çıkmaktadır. Marka değeri ile marka ve müşterilerin ürün ve ürün performansı hakkındaki hissettikleri ve algıları ortaya çıkarmaktadır. Marka yaratmanın temel amacı hedef kitleyle güçlü bir bağ kurmaktır. Müşteriler ile güçlü ilişki ile kurulmuş olan bir markanın başarısı; müşterilerin, diğer markalar içerisinden ayırt etme, fikir sahibi olma ve ilk tercih olma, prestij sağlama yetilerinden ölçülür.

marka değeriMarka değeri karamı sadece ürün anlamında düşünerek kendimizi kısıtlamamalıyız. Bugünlerde kalifiye ve işinde yetkin olan genç yeteneklerin ilk baktığı ve elemeden geçirdiği özellikler; tanınmış, marka değeri yüksek, kurumsal bir firmada yaptıkları işlerle altına güvenle ve gururla imza atabilecekleri geleceğini görebildikleri firmalar olmasıdır. İletişimin çok hızlı ve etkin olduğu günümüzde, kendi yaptığınız işleri piyasaya ve rakiplerinize eş zamanlı olarak duyurmanız, sizin de en iyi personeli bünyenize çekmenize yardımcı olacaktır. Hiçbir yetkin personel sirkülasyonu yüksek bir firmada gelecek hayal etmez!. Personelin bu düşüncesi birçok firmanın en büyük çıkmazıdır. Firmanızın marka değeri bir bütünlük arz eder.

Markanızı sağlam arkasında durulabilecek etkin bir şekilde tanıtmak istiyorsanız içini doldurmanız gerekiyor. Oluşturduğunuz marka sadece dikkat çekmenizi sağlar. Müşterinin sizi düşünmesini sağladınız, ya sonra!.. Aynı şekilde en kalifiye personeli bünyenize kattınız, ya sonra!..

marka vizyonuMarkalar ilkönce kendilerinin sürekli müşterilerini tutmaya çalışırlar ilk hedef budur, sonraki aşama yeni müşteriler kazanmaktır. Bu düşünce şeklini değiştirmeden iç müşteri ağına da bakalım; siz kendi personelinize markanızı sevmesini sağlayıp onunla kurum arasında duygusal bağ gelişmesine izin vermezseniz, o da yeni daha başarılı, güçlü (muhtemelen rakip firma da) başka bir firmada çalışmak isteyecektir. Sizin başarınız onu elde tuttuğunuz süreyle eşdeğerdir!..

Konuyu hemen iç müşteriyle yani personelle bağdaştırmak sizi ayrıntılarla boğmak olarak algılanmasın… Başarı bir bütündür. Bütün öğeler tek bir hedef için inançla hareket etmezse başarı imkansızdır. Personelinizin başka firmalara gitmesini engellemek bence en önemli unsurdur.