marka değeri nasıl oluşturulurSizin bir yere kadar getirmiş olduğunuz bütün çalışma azminizi, isteğinizi personellerinizin inancı olmazsa kaybedersiniz, personeller sizin en sıkı takipçileriniz olmalı… Bu nedenle marka değeri içindeki bütün unsurlarıyla bir bütündür, sadece ortaya çıkan ürünün başarısı sizi yanıltmasın!... Siz başarı sırlarınızla, kendi geliştirdiğiniz know-how bilginizle, işinde yetkin kadronuzla bir bütün olmalısınız.

Tüketici açısından bakışa devam edelim. Tüketiciler aldıkları ürünler hakkında yorum sahibi olmakta, markaya bağlılık geliştirip bir sonraki alışverişleri için plan yapmakta ve belki de en önemli günlerinde onlara eşlik edebilecek ürünlerle aralarında duygusal bağ geliştirmeye başlıyorlar, marka değeri de bu bağlamda oluşmaya başlıyor.

insanları markaya çekmekTüketicinin algısında marka değeri değişken birçok unsurdan oluşmaktadır. Markanın bilinirliği, kalitesi, markaya bağlılık ve marka çağrışımı…

Markanın bilinir olması, Markanın her ihtiyaçta ilk önce o markayı hatırlıyor ve yorumluyor olmasıdır. Markanın tüketici bilincinde ön sırlarda kendi imajını yerleştirmiş olmasıdır.

Markanın kalitesi, müşterinin gözünde piyasadaki diğer alternatif sayılabilecek eş değer ürünlerden farklı olarak algılanmasıdır. Markanın çağrışım etkisi ise, güçlü, baskın, etkili, üstün, seçkin olması marka değerini etkileyen olumlu etkenler arasındadır.

markayı başarılı hale getirmekMarka bağlılığı ise kapitalizmin ve küreselleşmenin getirdiği ve firmaların yararlandığı bir duygudur. Tüketici her koşulda başka alternatif ürünleri düşünmeden direkt olarak aklındaki tek markaya yönlenir ve her koşulda bağlılık duyar. Bu durum müşterinin markanın gücüne çok güvenmesi, markayı tavsiye ederken onunla bütünleşmesi, aynı gururu ve başarıyı kendinde hissetmesi gibi kişide farklı duygular hissettirebilmektedir.

Bir markayı başarılı halde piyasaya tanıtmak, bu başarıyı uzun süreli hale getirip güçlü bir marka değeri yaratmak küresel rekabetin tüm dünyada sert bir şekilde hissedildiği günümüzde kolay değildir. Finans açısından bakılacak olursa; marka isminin gelecekteki değeri de eş zamanlı olarak yönetilmesi gerekmektedir. Bu bağlamda işletmeler markalarını oluşturduktan sonraki önemli işleri markayı tüketicileri için uygun konuma yerleştirmeleri olacaktır.