Şirketlerin çalışanlara verdikleri değerle tanınmaya önem vermesi, kurumsal olmalarının, insana verdikleri değerin, şirketlerin kar amacının ötesinde farklı değerleri vurgulamasının günümüzde çalışanların beklentilerinin okunmaya başlandığının bir göstergesidir. Şu durum net ki; Kendini geliştirmiş, yüksek eğitimler almış, eğitime yatırım yapmış, aklını yaratıcı ve etkin bir şekilde kullanabilen beyinler artık çalışmak istedikleri ortamları ve şirketleri çok bilinçli olarak seçmektedirler.

Çalışanların ilgisini çekecek aktivitelerle PR’ da yer almış şirket reklamlarına bakınca durum daha net anlaşılacaktır:

şirket içi eğlence uygulamaları

  • Microsoft’tan Sırt-Omuz ve Boyun Masajı Uygulaması,

  • Borusan’dan Yelken Kulübü,

  • Halkbank’tan Türk Halk Müziği Korosu,

  • Finansbank’tan Finclub Yaşam Atölyesi,

  • Turkcell Sosyal Aktivite Grubu’ndan Yılda 365 Aktivite,

  • Mercedes Benz Türk’ten “Grup Dayımlar” Müzik Grubu,

  • BSH’dan Sokak Klüpleri,

  • BP Kişisel Gelişimlerini Hızlandırıyorlar,

  • BAT Türkiye’den Scuba,

  • Anadolu Sigorta Çalışanlarından Orkestra,

  • Avivasa Emeklilik ve Hayat, Eureko Sigorta Klüpleri,

  • Alarko İstikbal Klübü,

  • Vestel’den Yemek Pişirme Etkinlikleri,

Bunların dışında sizin çalışma düzenine uygun olanı daha rahat seçebilmeniz için farklı örneklerde verip, bu durumun şirketler tarafından ne kadar önemsendiğini belirtmek isterim.

Henkel her yıl düzenli olarak spor turnuvaları düzenlemektedir, ayrıca ilgi alanlarına göre farklılık gösteren (fotoğrafçılık, doğa sporları) organiasyonlar düzenlemektedir. Honda, her yıl düzenli olarak spor turnuvaları organize etmektedir. Anadolu Grup tiyatro çalışmalarına destek vermektedir. Bilim İlaç, sosyal sorumluluk kulübü, DVD kulübü, langırt, bilardo turnuvaları, ailelerin de katıldığı piknik, akşamüstü partilerine önem vermektedir. Gittigidiyor’da yaza merhaba partileri düzenelnmektedir. Koçtaş’ta bu organizasyonları yapmak için sosyal aktivite merkezi bulun maktadır. Bu ise çalışanların taleplerine göre aktivitelerin yön bulduğunun göstergesidir. DYO Boya, iki ayda bir toplu doğum günü partileri düzenlemektedir. Doğuş Grubu ise kendi bünyesindeki çalışanlardan oluşan Doğuş Şampiyonlar Ligi’ni yönetmektedir. Yapı Kredi’de ise bu tür organizasyonlar için Yapı Kredi Spor Klübü derneği mevcuttur.

şirket içi müzikBunlar yerel basında yer alan öne çıkmış reklam amacı gütmeyen sadece aktiviteleri PR içeriğinde hazırlanmış haber başlıkları olarak çıkmıştır. Bunlar gibi tabi ki birçok örnek var. Şimdi sizde şirketinizde çalışan ve her şeyin en iyisini hak eden bir personel olarak bu haberleri görünce, aktivitelerle çalışanlara değer verdiğini gösteren firmalarda çalışmak istemediniz mi? Hem de şuan da baktığınızda içlerinden en creative olanını seçmek istemediniz mi? Cevapları biliyoruz dimi ! Öyleyse ne duruyoruz! Şirket doğru bir düzlemde işleyiş gösterir. Çalışanın memnuniyeti, performans, satış verimliliği, kar…

Dolayısıyla sizin etkinliliğinizi ve verimliliğinizi etkileyecek birçok aktivite örneği varken siz de bu aktivitelerle şirket içi iletişiminizi güçlendirebilirsiniz! Hayatınızın önemli ve büyük bir bölümünü geçirdiğiniz iş hayatınızı daha kaliteli hale getirin. Hayatınızı zevkli hale getirmek sizin elinizde, rutini sıra dışı hale getirmek sizin kararlarınıza bağlı…