Hedef kitlenin zihninde nasıl algılanıyorsunuz ya da kodlanmanız ne şekilde hiç merak ettiniz mi!. Ya da buna ne derece önem veriyorsunuz!. İşveren markası değerlendirilme aşamasında, popüler olan ve uygulanmamış projeler, sosyal sorumluluk, yenilik, yaratıcılık, etik duruşları etkilerken; değer önerisi kategorisinde ise, iş güvencesi, ücret, yan haklar, kariyer olanakları, eğitim, çalışma şartları, kişisel gelişim, performans değerlendirme, ödüllendirme vs etkili olmaktadır.

peopleİşveren markası bütün bu öğeleri kapsadığından bu eksiklikleri belirleyip bunlar üzerinde çalışma yaparak güçlendirmeniz gerekmektedir. Aynı zamanda hangi konuda fark yaratacağınızı düşünüyorsanız farklılığı hangi duruşunuz getirecekse, o yönünün ön plana çıkartılması gerekecektir. En iyi çalışanları bünyenizde toplamak istiyorsanız, onlar tarafından fark edilir ve dikkate değer olmanız gerekmektedir. Bu konuda çalışanlarınıza sorduğunuz sorulardan yola çıkarak ya da yapacağınız anketlerin sonucuna göre hareket edebilirsiniz.

Bunu bir PR çalışması olarak düşünürseniz, doğru zamanda, doğru kanaldan, doğru iddiayla doğru mesajı doğru kitleye iletmeniz gerekecektir. Bunların hepsi bir bütünlük arz etmektedir. Ama bu sürecin başarılı olması halinde nasıl bir yol izleyeceğinizi de önceden somut bir plan halinde çizmeniz gerekmektedir. İlk basamak ise sizin nasıl bir adayla çalışmak istediğinizdir. Sizin personele yatırım yaptığınızı gören ve kendi duruşlarıyla örtüşen adaylar hemen başvuracaktır dolayısıyla siz filtrelemenizi nitelikler net bir şekilde belirtilmiş olarak yayınlamalısınız. Bu süreci hızlı bir şekilde değerlendiremezseniz ise birçok aradığınız kriterdeki adayları başka firmalar değerlendirmiş olacaktır. Ama bu arada Türkiye’de ki öğrenim hayatını ve iş hayatını da değerlendirmeye alarak önyargısız olmalısınız. Farklı ki profillerine hazırlıklı olun.

mutlu çalışanlarHedef kitlenize göre iletişim kanallarını kullanmakta önemlidir. Bu arada çalışanlarınızın sayısını, niteliğini, sürekliliğini, iş tatmin düzeylerini, performanslarını, bağlılık, adanmışlık, devamsızlık süreleri, işten ayrılma oranları bunların bütçeye etkisini görebileceğiniz projeler geliştirmelisiniz.

Bu projelerin üzerinde neden duruyorum hemen açıklıyım. Şirketlerin hepsi kar amaçlı kuruluşlardır. İlk önceliği her yatırım sonrası kara bağlamak isterler. Ne kadar kazanç sağlamışlar ya da ne kadar kayıpları var bu sonuçlara net olarak ulaşmak isterler. Bu nedenle projeleriniz sonucunda onay almak istiyorsanız sayılarla konuşmalısınız.