Mesajlar önemlidir! Her insan önemli olduğunu hissetmek ister. Yönetim tarafından da bunun fark edilmesini bekler. Takımınızla konuşurken neye önem verdiğinizle ilişkin gizli/açık mesajlara dikkat edin. Topluluk içinde ürettiklerinden bahsedilmesini isterler. Verimlilikleri överseniz çalışanlarda işe yönelir, verdiğiniz mesajı almış olurlar. İşe karşı doğal olarak motive olmuş olurlar.

ceo code 2Üçüncü Kod:

Orkestra Şefi gibi Yönetin! CEO,bütünü görüp, yönetebilmelidir. Küratör gibi tüm çalışanları şirketin vizyonuna ulaşabilmek için istedikleri etkiyi yaratabilmek amacıyla organize ederler. Sistemden yani genelden sorumludurlar. CEO’lar ayrıntıyı yürütecek olan kişileri düzgün seçtikleri ve ekibi mükemmel kurdukları için gözleri arkasında kalmaz.

Farklılığa ve Esnekliğe Açık Olun!. Bu işveren markası uzmanlarını doğru seçmeniz gerekir. Mükemmel organizasyon biricik özellikleri olan ama birbiriyle entegre olan çalışanlardan oluşur. Çalışanlarınızı kişisel yargılardan uzak subjektif değerlere göre yönetin!. Genelden kopmayın, çünkü zaten ayrıntıları yöneten bir kadronuz var. Önemli olan yapbozun yapılmış halini görüp, ekibinizi ona göre yönlendirmenizdir.

Ödül Verin!. Ekibiniz başarısızlığa uğradığında tüm işi kendiniz yapmaya kalkmayın. Yetki dağılımı gibi ödüllendirme de önem arz eder. İyi şekilde ödüllendirilmiş bir program süreklilik sağlar. Çalışana gerçekten önemli olduğunu, onunla çalışmaktan mutlu olduğunuzu hissettirecek sözler bile (iyi dizayn edilmiş bir ödüllendirme programı ile) yeterlidir.

ceo code

Bunlar David RohlanderThe Ceo Code kitabının özeti şeklindedir. Ama aynı zamanda innovasyonu desteklemekten de asla vazgeçilmemesi gerektiğini söyler. Ama tabi sevgi ve inancı da önemsemek gerekmektedir. İşyerinde kadar etkin ve verimli çalışan bir işveren markası yönetmeniniz bulunuyorsa bu konuda ayrıntı düşünmenize gerek kalmayacaktır. Aslında bütün üst yönetim ekibinin işlerinin ehli olmasına önem vermelisiniz ve sizi başarı yolunda desteklemiş olan ekip üyelerinden asla vazgeçmemelisiniz. Onlar sizin kilit ve dönüşüm noktalarınızın anahtarıdır.

Yararlanılan Kaynaklar:

  • Capital Sayı 2014/2
  • David Rohlander The CEO Code kitabı