Sosyal paylaşım sitelerinin hayatımıza tam manasıyla girmesiyle, her kademeden takipçi bulmuştur. Öyle ki herkesin sosyal paylaşım sitelerinde aktif olarak kullansa da kullanmasa da yönettiği bir hesabı var. Bu hesaplar ilk zamanlarda sadece merak için açılmış olsa da enformasyon çağını yaşadığımız bu dönemde tam bir iletişim aracı olarak kullanılmaktadır.

sosyal platformlarFirmalarda hedefledikleri kitleye ulaşabilmek için bu araçları kullanmaya yoğun bir şekilde başlamış bulunmaktadır. Reklamlar artık eskisi gibi izlenip ilgi çekmediği için bütün firmalar kitlelere sosyal medyadaki etkileriyle akılda kalmak istiyorlar. Bu etkiyi kullananlardan biride firmaların işveren marka yöneticileri. Çalışanlara verdikleri değeri, onlar için hazırlanan projeleri, çalışanlar için sunulan imkanları, yapılan eğitimleri çalışanların farkında oldukları mesajını sosyal medya aracılığıyla verebilmektedirler.

Öyle ki çalışanlara dijitalleşme eğitimleri aldırılarak sosyal medya üzerinden performans yönetimi değerlendirilmesine tabi tutulup interaktif olarak yorum alabiliyorlar. Yeni projelerin çoğunluğu sosyal medya üzerine odaklanmış bulunmakta.

sosyal platformlar 2Sosyal medya yeni fikirler, zengin bilgi kaynağı, sınırsız iletişim demek olduğu için tartışma platformu olarak seçilmesi çok doğru. Şirketler y kuşağının sonsuz istek ve sınırsız esneklik taleplerine bu şekilde karşılık vermeye başlamışlardır. Çünkü Y kuşağını eski stil yönetim tarzıyla yönetmek imkansız. Hem onları anlamazsınız, hem de durduramazsınız. Maksadınız onları anlamak, onların dilinden konuşmak olunca zaten size “fikir uzatıyorlar”. Onlarla konuşmaya başladığınızda ister istemez size de sorgulayan, yenilik sevdalısı bir bireye dönüştürebiliyorlar. Çünkü bu nesil anlaşılmak istiyor, kendilerine konuşulacak tartışılacak platform istiyor, değer verilmek istiyor, free olmak istiyor, sabırsız olup hedefe çabuk ulaşma kararlarıyla birlikte kariyerlerinin net olarak çizildiğini görmek istiyor.

İşveren markası yöneticilerine tam da bu noktada çok iş düşüyor. Çünkü karşılarında kendilerini şanslı hissettirecek kadar genç beyinler ve öğrenmeye aç bir nesil bulunuyor. Çalışma ortamında onlara ulaşmaları açısından ne kadar çalışanlara değer verildiğini hedef kitleye mesaj olarak iletirlerse o kadar başarılı geri bildirimler alırlar. En kalifiye çalışanı, şirketin geleceği için parlak fikirlerle gelen genç beyinleri şirkete “kazandırabilirler”. Evet kazandırmak kelimesini bilerek kullanıyorum. Çünkü her bir çalışan iyi yönlendirildiğinde şirket için bir kazanç haline gelir!