employer branding process2007 yılında Fortune 500 listesinde yer alan firmaların %20 si bu alanda uzman departmanlarıyla çalışmalarını sürdürürken bu dönemde listedeki şirketlerin oranları %70’e ulaşmıştır. Türkiye de ise İşveren markasının şirketlerin gündemine yeni girdiğinin farkındayım!. Ancak son iki senedir işveren markası zirveleriyle işletmelere önemini ve dünyadaki gelişmeleri tanıtılmaktadır.

İşveren markası yönetiminin şirkete sağlayacağı getiriler üzerinden geçmek doğru olacaktır.

Çalışanların bağlılık düzeylerinde artış ilk hissedilen etki olacaktır. Bu çalışmada asıl misyon işletmeyi “Çalışılabilecek en iyi yer” olarak değerlendirilmesini sağlamak olacaktır. Çalışan personelin bu düşüncesi sizin işgören sirkülasyonunuzun azalmasına neden olacak bu ise, zamanınızı mevcut pozisyonlara yeni personel almak için harcamanız yerine personelin bağlılığını arttırmak için yeni düşüncelere zaman ayırmanıza imkan verecektir.

c marka

Motivasyon ve Performansa Etkisi: Bir konuşma esnasında şirketin adını söyleyip onunla gurur duymak çalışanı şirkete daha çok bağlar. Daha çok sosyal ortama girip gurur duyduğu bu özellikle ön plana çıkmaya önem verir. Bu gurur duygusu şirketle aralarında bir duygusal bağlılık sağlar.

Sürdürülebilir Etki: Artık zamanın öncesinde ilerlemek önem kazandı. Eskiyle kimse ilgilenmiyor, geleceğe yön verecek projeler isteyen bir kuşak bizi bekliyor. Amaç fark yaratmaksa geleneksel işe alım sürecinden farklı olarak “en çok çalışılmak istenen şirket” olma gibi bir amaç edinilmesi gerekmektedir. Bu ise stratejik bir yaklaşımı gerekli kılmaktadır. Bu ise normal şekilde devam eden ik departmanına stratejik bir duruş kazandırır.

Odaklanma: Bir şirket gündemin en gözde gelişim planına (innovasyon gib) önem veriyorsa, işveren markası bu özelliğe odaklanarak yaratıcı ve özellikli kişilerin dikkatini çekebilir.