Artan bilgi teknolojileri ve rekabetin getirdiği şartlar kurumların varlığını etkin şekilde sürdürebilmesi için onları değişime zorlamıştır. Son 10 yılda kurumların kendilerini toplumun tüm kesimlerine anlatma ve tanıtma gerekliliği her zamankinden daha fazla ön plana çıkmaktadır. Şirketinizin temel yapı taşı insandır, onların beklentilerini karşıladığınız sürece de kurumunuz başarılara imza atacaktır. Çünkü çalışma saatlerine bakılacak olursa gününün büyük bir bölümünü hem de en aktif ve değerli olan bölümünü şirkette geçirmektedir. Onlar için şirket ortamını sosyal yaşanılır, keyifli, kendilerini geliştirebilecekleri bir yaşam alanı haline getirin. Bu şekilde ilk başta çalışanın gözünden kendinizi görmeye çalışın. Çalışanın gözündeki imajınızı düşünerek empati kurmak, çok önemlidir.

kurum içi iletişim

Kurum içi iletişim, farklı dönemlerde farklı hedeflerle ön plana çıkmıştır. 1940’lı yıllarda “çalışanları eğlendirme”, 50’lerde “çalışanları bilgilendirme”, 60’larda “çalışanları ikna etme”, 70 ve 80’lerde “açık iletişim” tanımıyla var olmuştur. 1990 ve 2000’lerin başında ise çalışanlarla kurulan iletişimin güven ve memnuniyet yaratması üzerinde durgunluk gösterse de, 2005 sonrasında şirketler internetin iç iletişim alanında yarattığı olanaklarla çalışanların bilgilenecekleri, eğlenecekleri, güven ve memnuniyet duyacakları ve katılım sağlayabilecekleri iletişim ortamları oluşturmaya başladılar.

kurum içi çalışanlar eleleSpor ve müzik gruplarını destekleyin! Şirketiniz bünyesinde tiyatro, müzik, sanat klubü oluşturabilirsiniz. Buna en güzel örneklerden biri de Turkcell. Kartingden yüzmeye, yelkenden bowlinge kadar Turkcell’i çeşitli liglerde temsil eden 12 spor takımı ve 150 sporcu bulunmaktadır. Diğer taraftan çalışanların oluşturduğu ve profesyonelce performans sergileyen Celloband adında bir de müzik grubu var.

vakko moda merkeziUzman konuklar çağırabilirsiniz! Çalışanların yetkinlik ve hobi olarak ilgilendiren konuları belirleyip uzman konuklar çağırıp söyleşiler düzenleyebilirsiniz. Bu konuklar liderlik, kişisel gelişim, iletişim, reklam konularında uzman olabileceği gibi, tasarım, moda, sanat, müzik gibi konularda da uzman olabilirler. Buna örnek firma Vakko. Ayın konuğu” konsepti ile yönetim ekibi çalışanlarla buluşuyor. Alanında iz bırakmış ünlü isimler her ayın bir Salı günü Vakko Moda Merkezi’ne davet edilerek 200’e yakın çalışan ile 1 saat söyleşi yapıyorlar.

Doğum günlerini Önemseyin! Çalışanların önem verdikleri günler konusunda siz de hassas olun, bu şekilde onları en zayıf yerlerinden yakalamış olursunuz. Buna örnek Pfizer.“İş ve hayata dair sohbetler” konsepti ile Pfizer