Genel Müdürü Stanley Mendonca her ay, o ay doğum günü olan çalışanlarla bir araya geliyor. Genellikle bir çay partisi düzenleniyor. Yine kendisi adına açılan blog aracılığıyla kişisel paylaşımlarını Pfizer çalışanlarına interaktif şekilde ulaştırıyor. Çalışanların üst yönetim tarafından “algılanması” çok önem arz eder. Çalışanlar iletişimi açık şirketleri her zaman daha fazla innovasyona yatkın bulurlar bu nedenle, bu toplantılar iletişim yolunu açar ve çalışanlar üst yönetim tarafından “tanındığını” hisseder.

aktiviteSürekli güncel aktiviteleri takip edin!. Özel günlerde çalışanların sizden bir beklentisi olsun, onlarda heyecan uyandırın ve merak ettirin, şirket ile bağlantılarını “şirket bizim için ne düşünmüş?” hissi ile yakalayın. Örnek: KVK. Çalışanların doğum günleri hatırlanıp diğer çalışanlara da duyuruluyor. Anneler/babalar günü, bayramlar gibi özel günler çeşitli hediyelerle kutlanıyor. Çalışanların aileleri de unutulmuyor, 23 Nisan çocuklarla birlikte kutlanıyor. Her ay şirketle ilgili önemli haberleri, yöneticilerle yapılan röportajları çalışanlarla paylaşan bir bülten yayımlanıyor.

blogBlog Oluşturun! Kurum adına bir blog açın ve bunu güncel olarak yönetin!. Bu çok önemli bir çalışan takibi sağlayacaktır, bu sosyal medyada hem sizin tanınırlılığınıza katkı sağlayacak hem de çalışanların sürekli şirket gündemi konusunda tartışmalarını sağlayacaktır, Çalışanları şirket için düşündürmeye davet edecek, (#) hashtaglerle de onların sürekli sosyal medya da sizden bahsetmesini sağlayın..

aşçılık aktiviteleriEkip Ruhunu Canlı Tutun! Yaklaşık 5 bin kişinin çalıştığı Unilever, kurum içi iletişimi artırmak için çeşitli aktiviteler ve etkinlikler düzenliyor. Intranet, iki ayda bir yayınlanan Unilever Magazin, kurum içinde yapılan sağlık çalışmaları ve check-up’larla bu süreç destekleniyor. Unilever için bir çalışanın kendisini kurumuna ait hissetmesi demek kurumu çok daha iyi temsil etmesi, kendini bütünün bir parçası olarak görmesi anlamına geliyor.

çalışan aktiviteleriÇalışanların özel günlerini önemseyin! Her yıl tüm çalışanların katıldığı ve iş sonuçlarının paylaşıldığı yılsonu toplantıları ile ‘enerjik buluşmalar’ adıyla gerçekleştirilen farklı lokasyonlardaki çalışanların hem bir araya gelmesi hem de üst yönetim ile kaynaşması sağlanıyor. Her Enerjisa ailesi mensubu, her evlilik yıldönümünde evine teslim edilen, eşi ve kendisinin adını taşıyan Enerjisa çiçeği ile kutlanıyor. Çalışan üzerinde yaratılan sadakat, maddi ve manevi memnuniyet sunulan iş süreçlerinin kalitesini etkileyeceği gibi, her çalışanın memnuniyetini kendi sosyal çevresine anlatmasıyla da kurum itibarına doğal katkı sağlıyor.

çalışan ödüllendirmeÖdüllendirmeyi motivasyon için kullanın! THY, çalışanlara teşekkür amacıyla filolarındaki Boeing 737-800 uçağı, dünyanın 190 noktasında görev yapan farklı pozisyonlardaki yaklaşık 10 binin üzerinde çalışanın fotoğraflarıyla süslendi ve görkemli bir törenle sergilendi. Proje uluslararası bir yarışmada Gümüş Stevie ödülüne layık görüldü.
Avea’nın iletişim kanalları olarak karşımıza dijital dergi, intranet, canlı yayın, görsel kampanyalar çıkıyor. Sosyal etkinlikler kapsamında canlı yayın sohbetleri, açık ofis uygulamaları, anlık ödüllendirme kapsamında kahvaltı buluşmaları, Avea Sosyal Kulüp (A.S.K) faaliyetleri, konuk konuşmacıların yer aldığı sohbet platformundan bahsedilebilir.

İnsan kaynağına hem yatırım yapan, hem de çalışma koşullarını onun ihtiyaç ve istemleri doğrultusunda oluşturmaya çalışan şirketler ve örgütler başarıyı yakalayabiliyorlar. Yeniden yapılanma dönemlerinde kurumların ihtiyaç duyduğu en büyük destek çalışanlarıdır.

Yeniden yapılanma, dönüşüm süreçlerinde en büyük destekçiniz çalışanlardır. Önce bunun farkında olun!.

Kaynakça: Esra Kızıltan Turkishtime Dergi 6 Haziran 2013