Günümüzde artık sınırları olmayan bir dünya da her şeye kolaylıkla ulaşabilecek bir dünyada yaşıyoruz. İnternet sayesinde her şeye yüksek hızda ulaşmak, hayatımıza nüfuz eden bir alışkanlık halini almıştır. Artık insanlar zamanın, mekanın, dilin ötesinde fikir alışverişi gerçekleştiriyorlar.

Vizyon sahibi, sosyal nabzı ölçüp, ona göre hareket eden firmaların öncülük ettiği bir devir yaşamaktayız. Dijital sektörlerde işe alımda büyük bir patlama gerçekleştiği görülmektedir. Bu yükselen iş alanları arasında; SEO (Arama Motoru Optimizasyonu), PPC Advertising (Tıklama Başına Ödeme Reklamcılığı), Sosyal Medya ve İşveren Markası Uzmanlığı yer almaktadır. 2013 te yapılan bir araştırmaya göre iş olanaklarına ulaşılan kaynaklardan; kurum içi referansın kaçınılmaz üstünlüğünden hemen sonra en büyük payı %24 oranla sosyal medyanın aldığı görülmüştür.

işveren markası dijital dünya

Dijital dünya yaşantımızın her alanında kendisini göstermiştir. Sosyal medya, bilgisayarların büyük data olanakları, bunlara hızlı şekilde ulaşıyor olmak, yeni iş gücünü de yeni iş alanlarına odaklanmaya ve bunları ilk keşfeden olup bu yerleri tutmaya yönlendirmektedir. Yeni teknoloji sayesinde işverenler, en uygun adayları daha yakından tanıyabilecek birçok olanağa sahiptir.

mobil dijital dünya

5 anahtar alan işveren markasında daha çok dikkat çeker hale gelmiştir.

1. Başlama Noktasını İyi Tanımlamak:

sosyal ağlarMarkanızın başarılı şekilde tanınması için gerekli olan özelliklerin, iş tanımının ve kazanımlarının profilinin, iyi tanımlanması başlangıç noktası olmalıdır. Hedef kitlenizin kim olduğunu belirlemek profesyonel aday yönetiminden ve online olarak iş ilanı vermekten daha da önemlidir. Şunu bilin ki! Aday sizin şirketinizdeki keşife işveren markası stratejinizle başlayacaktır.

Hiçbir öğe sizin aday seçimi işleminizde tam olarak yardımcı olamayacaktır. İşveren markası; deneyim ve plandan oluşan komplike bir süreçtir. Adayların ilgisini çekmeye yönelik hazırlanacak kampanyalar, işveren markası bilincini oluşturacak şekilde hazırlanmalıdır.

Microsoft’tan alınan bilgilere göre 160-175.000 ziyaretçi haftalık olarak kariyer sitelerini ziyaret etmektedir. İlk ay başvuru yayınlandıktan sonra 10.000 aday başvuruda bulunuyor. Bunlardan yarı sayısı inceleniyor ve yayın sona erdiriliyor. Microsoft 12 ayda 50.000 kişiden fazla kişiyi beklediği için strateji geliştirme yoluna gidiyor ve aradığı adayı bulup pozisyonu o şekilde kapatıyor. Bu süreçteki başarı stratejiye bağlı.

dijital dünya2. Adayın Deneyimi:

Adayı anlayabilmek için onun deneyimi konusunda empati kurmak önemli. Araştırmalara göre; adaylar her zaman arkadaşlarıyla iş deneyimlerini know-how bilgilerini paylaşmak istemeyip, bunu öncelikli bir özellik olarak görüp kendilerinde saklamak istiyorlar. İşverenler yüzlerce adayla görüşmek yerine bu alanla ilgili en uygun kişinin profilini çıkarıp “hedef atış” la onu bulup o kişiyle görüşmek istiyorlar. Bu şekilde de projeyi sonlandırabiliyorlar.

digital age