İşveren markası konusunda dünya çapında ses getiren örneklerinden birini daha incelemek istedim. İkea sosyal medyayı etkileyici bir şekilde yönetebildiğini bize paylaştığı videolarla göstermektedir. Çalışma ortamını, kariyer olanaklarını, arkadaşlık ilişkilerini, kurum kültürünü ekipteki üyelerden öğrenebileceğimiz renkli görsellerden oluşan videoyu Linkedin’deki hesabından paylaşmıştır. İkea’nın profilini çalışanlardan öğrenmek birebir hissedildiği için, güvenilir, içten, samimi, etkileşime açık görünmektedir. Ekipteki üyelerin markayı anlatıyor olması, fark yaratmak isteyenlerin takip ettiği bir yöntem haline gelmiştir.

Bu videoların etkileşiminin güçlü olmasının nedenlerinden biri; Normalde iş görüşmelerinde sormak istenilen ama işe almak için görüşülen kişinin nasıl tepki verileceği bilinmediği için sorulmayan soruların cevabını içermesidir. Bu videolardaki geri dönüşlerin başarısı da markaların yaratıcılığa olan desteğine, kendine has bir felsefesine, güçlü kurum kültürüne, kendilerine ait özelliklerini uygulamasına, insana olan saygısına vs. bağlıdır.

İkea’ da çalışmak nasıl bir duygu bunu çalışanlardan dinleyebileceğiniz samimi bir video.