Sosyal medyada markaların varoluş şeklinin önemli olduğu gerçeği yadsınamaz. Bu anlamda Linkedin de çalışan kesime hitap eden iş hayatı paylaşımlarının yer aldığı bir mecra. Aslında Linkedin iş aramak için kullanılmaz. Çünkü Linkedin, sadece çalışan kişinin iş hayatındaki profesyonelliği ile ilgili bilgi vermesi için ve network oluşturmak için vardır.

Konusu iş hayatı olunca işverenler bunu kendi markalarına yönelik sayfalar açarak işveren markasına hizmet vermesi için kullanır oldu. Bu şekilde doğru bir hedef kitleye ulaşabilecekti. Şüphesiz ki yeni sayfalar, şirketlerin vitrini olup, marka iletişimi şeklinde yönetilmeye başlandı. Son zamanlarda işveren markasına bağlılık popülerlik kazanınca bu anlamda çalışmalar daha yaratıcı bir boyut aldı.

linkedinLinkedin’i işveren markası oluşturmak için yönetmek adına 7 etkili adımdan sözedebiliriz:

  1. Profilinizi Güncel Tutun: Profilinizi güncel tutmak sizin takipçileriniz tarafından kolaylıkla kazanacağınız bir artı puandır. Bu nedenle profilinize markanızı temsil edecek, ya da sizi temsil edecek modelde bir simge bulun ve yerleştirin.

  1. Takımınızdakilerin profillerinin güncel olmasını sağlayın: Sizin markanızla ilgili bütün yanlış anlaşılmaları giderecek, net bir duruş sağlamanız için bu süreci tüm enstrümanlarıyla birlikte mükemmel yönetmeniz gerekmektedir. Bu anlamda takımınızdakilerin de profillerinin güncel olması ve doğru bilgi aktarması anlamında profesyonel bir duruş sergileyin.

  1. Kampanya sayfanıza önem verin: Resmi olarak bir duruş sergilediğiniz sayfada bütün markalarınız smart bir şekilde yer almalı ve bunlara dair bilgiler yer almalıdır. Takipçileriniz sizi takip etmeye başladıklarında kendilerine göndereceğiniz hoş geldiniz sayfası, her değişiklik esnasında gönderilecek olan durum güncellemeleri, yapacağınız aktivitelerin duyurusunu yayınlamak bu sayfayı başarıyla yönettiğiniz imajını oluşturacaktır. Aynı zamanda bu sayfa takipçileriyle iletişimi de başarıyla yönetebilmelidir. Ne bilinmesi istiyorsa bu sayfadan net bilgi aktarılıyor olmalıdır.

  1. Gruplar edinin: Hedef kitlenize ulaşmak ve daha çok kitleye hitap edebilmek için gruplara katılmak önemlidir. Bu gruplardaki amacınızda tavsiye vermek, soru sormak, paylaşımda bulunmak olmalıdır.

  1. Linkedin Kariyer sayfası için imge ekleyin: İşverenler için önemli olan bir başka noktada kalifiye personel bulma sıkıntısıdır. Bu nedenle kendi cv database’nizi oluşturmak önem arz eder. Kendi kariyer sayfanıza küçük bir stickerla tek tıkla bu sayfa üzerinden ulaşılabilecek bir kısa yol butonu eklemelisiniz.

  1. Yetenek havuzunuzu genişletin: Hedef durumu güncellemesi ile yetenek havuzunuzu genişletebilirsiniz. Normalde markayı takip edenlerin %71’i mevcut firmanın kariyer olanaklarıyla ilgilenmektedir. Sürekli durum güncellemesi yapmak mevcut açıktaki pozisyonlar hakkında bilgi vermek, eğitim ve training ya da kampanya bilgileri yetenek markası olma yolunda ilerlemenizi sağlayacaktır.

  1. Takımınızı yetenek markası temsilcilerine dönüştürün: Çalışanların yarısı bunu söylemek için gururlanırlar. Sizin markanızın yetenek markanız olması için seçtiğiniz çalışanlarınıza eğitim vermelisiniz. Herkes sizin markanızın hangi çizginin ötesinde ve üstünde olduğunu bu şekilde bilecektir.

linkedin inBütün bu hazırlıkları yaptıktan sonra kariyer sayfanızı aktif hale getirmiş olacaksınız. Vidolar, görseller, reklamlar kullanmalısınız. İşveren markanızı anlatmak için, tiyatrocular, ünlü oyuncular kullanmayın; kurum kültürünü ancak sizin çalışanlarınız yansıtabilir, bu konuda gerçekçi olun ve içten olun. Bu takipçilerinize çok iyi bir şekilde geçecektir.

Açık pozisyon olduğunda; bilinen ve sürekli aranılan iş terimleri ile ilintili başlıklar girin.

Siz bu işveren markası yatırımı ile gelecekteki sizinle çalışan takımınızı oluşturuyor ve çalışan profilinizi yükseltiyor olacaksınız.