enformasyon

Dijitalleşme sürecinde bu gerçekliğe dikkat çekmek önemli bir hal aldı. Kontrol klavyenin üstündeki parmaklarda, yani sizde!.. Bilginin yayılması için birçok sosyal paylaşım sitesi var!.. Bu anlamda bir bilgi hazırlanılmış, inanılmış ve doğru hedef kitleyi seçmişse bu kanallardan çok çabuk yayılacaktır. Artık insanlara ulaşmak eskisinden çok daha kolaydır. Firmalarda bu kolaylıktan yararlanmak için sosyal paylaşım sitelerini kullanıyor.

enformasyon çağıBu firmaların dijitalleşme sürecinde bir koalisyon desteği ile yürütülmesi gereken bir durumdur. Dijitalleşme denilince sadece iletişim veya marka yöneticisi anlamamak gerekir, bu kompleks bir durumu işaret eder. Bu süreci yönetecek olan departmanları şu şekilde sıralayabiliriz; pr ajansı, reklam ajansı, medya ve satın alma departmanı, hukuk, dijital ajans, insan kaynakları, işveren markası departmanı, etkinlik ajansı, İT departmanı. Bilgi akışı bu departmanlar arasında ne kadar kusursuza yakın olursa ve bu dönüşüm önceden kurum kimliğine yansımışsa başarıya bir o kadar yaklaşılır.

Amacımızı önceden net ve kesin olarak belirlememiz gerekmektedir. İşveren markası yaratmak için siz bunlardan hangisini/hangilerini amaç edindiniz?

•Kurum bilinirliği yaratmak?

•Katılımı artırmak?

•Tüketici algısını değiştirmek?

•Fikir liderlerini etkilemek?

•“Lead” yaratmak?

•Diyalogları ateşlemek?

•Bir organizasyona ya da kampanyaya katılım sağlamak?

•Kurum itibarını yeniden yaratmak?

•Herhangi bir nedenle oluşanPR krizini çözmek?

•Sadık tüketiciler oluşturmak?

•Tüketici/ürün iç görülerini anlamak?

•Tüketici hizmetlerini geliştirmek?