İşe alım işlemi insan kaynakları için son derece odaklanılması gereken, birçok kişiyle görüşme esnasında da belirlenen bir datadan, kısıtlı bir sürede iyi personeli seçmek için yoğunlaşılan belli bir süreden sonra da hep aynı işi tekrarlamaktan verimli olamadığınızı düşündürten bir alandır. İşveren markasında dikkatleri üzerine çekmeyi başarmış, Y kuşağının dikkatini çekmek için yetenek seçme konusunda da bir marka olmak isteyen firmalar; kurum kültürünü, çalışma ortamını, çalışanlarıyla adaylara aktarabilmek için bütçe ve zaman ayırıp videolar çekmiş ve sosyal medyada dolaşıma sunmuştur. Bu videolardan ilgimi çeken iki tanesini sizinle paylaşmak isterim.

İlki “Twitter’da, gelecek sende” sloganı ile yayında olan bir video. Youtube’da 1 milyonun üzerinde izlenme sayısı mevcut. Bilinen profesyonel bir videodan ziyade, çalışanların kendi amatör ruhlarıyla hazırlamış oldukları (belki de bu yüzden ses getiren) aslında tam da y kuşağı gençliğini anlatan bir video; Mizah zeki insanların işidir. Esnekliğin sınırlarına dikkatinizi çekerim…

İkincisi ise Zappos Ailesinin Müsic Videosu. Bu video da aile olgusuna önem verilmiş ve zaten videoyu izlerken ister istemez gülümsüyorsunuz ve orada bulunmak istiyorsunuz, amacına bu anlamda ulaşmış diyebiliriz. Bu video sayesinde çalışanlarından; kurum kültürünü, neşeli, enerji dolu, özgür ofis ortamını, arkadaşlık ilişkisini, takım ruhunu, güleryüzlü ve esnek bir ofis ortamını tanıyoruz.

Y kuşağını daha önceki yazımda yönetimden ne beklediğinin üzerinde ayrıntılarıyla durmuştum. Bu zeka küplerini elinizde tutmak ve onların yeteneklerinden en üst seviyede verim almak istiyorsanız, zihinlerinizde “esnekliğin” tanımını tekrar yazmalısınız.

Y kuşağını, X kuşağı mantığıyla yönetemezsiniz. İnnovatif olmanız gerekiyor.