Amerika’da önemi 2009-2011 yılları arasında popülerliği %200 oranında artış gösteren İşveren Markası Departmanı; Türkiye’de geçen sene bir kere uluslararası davetlilerle konferansı düzenlenmiş, sınırlı kaynak ve uzmanla keşfedilmeyi bekleyen 1 senelik bir departmandır. Bu departmanın günümüzde de hızlı bir şekilde yayılmasını sağlayacak ve firmaları ön plana çıkması için büyük bir adım niteliği taşıyan bu departman için en büyük sorumluluk İnsan Kaynakları Yönetimine aittir.

Hangi Departmanlar İşveren Markası Yönetmekten Sorumludur?

Human Resources

31%

Marketing

18%

Executive Team

15%

Ceo

13%

Human resources, Marketing&Communications

11%

Directors

11%

Human Resources & Communications

11%

Human Resources & Marketing

9%

Communications

7%

Talent Management

4%

I Don't Know

4%

Branding

3%

Corporate Affairs

2%

İnformation Technology (IT)

1%

Employer Brand İnternational :2011 Employer Branding Global Research Study

İşveren Markasının öncü ülkelerinden olan Google’ın bulunduğu yer London / UK bölgesine odaklanmak istedim. Buradaki İşveren Markasının açılması için nasıl bir tanımlama ve nasıl bir gereklilik görmüşler bunu merak ettim sizinle paylaşmak isterim.

Yer : Londra/ İngiltere

Yer : Londra/ İngiltere

Hiç gelişime susamış, heyecan verici, iş hedeflerine ulaşmak isteyen, azimli, hırslı, çok yetenekli insanların var olduğu dünya çapında hizmet veren muhteşem bir destek ekibiyle çalışan bir İnsan Kaynakları takımında çalışma imkanınız oldu mu?

Google bu teklifin tam da ortasına İşveren Markasını yerleştirir!. Bu yapılaşma yenilikçi bir kültürü işaret ediyor ve Google’da buna inanıyor. Google daha çok büyüyüp yapılandıkça bu en önemli olan kültürün seyreltilmesini istemiyor bu nedenle bu yapılaşmaya diğer departmanlardan daha çok önem veriyor. Bu nedenle İşveren Markasını dış dünyada uygulayan bir departmanın gerekliliği duymuştur ve yönetmiştir.

Sorumlulukları:

  • Avrupa, Orta Doğu ve Afrika’daki (EMEA) bütün ofislerin Bu firmanın kültürüyle kökleşmesi sağlanmıştır,

  • Bu firmanın süreçlerindeki değerlerin ve kültürün gelişmesi için ve bu yönde yapılacak çalışmaların desteklemek için altyapılar sağlanmıştır,

  • Yeni alanlarda bu kültürünün kurulmasını desteklemek için yeni ofisler ve entegrasyon konusunda özel çalışmalar yapılmıştır,

  • Yerel ülke uygulamasını desteklemek için (Yıllık Çalışan Tutum Anketi) Mutluluk Anketi uygulamak

  • Tüm iş süreçlerinde bu firmanın markasını aşılamak için yardımcı olabilecek programlamak ve çalıştırmak,

  • Kültürü ve davranışlarıyla uyumlu bir kültür oluşturabilmek için kıdemli kişilerle takım çalışmaları yapmak,

  • Özel öğrenme ve gelişim süreçlerinin bir dizi programını sisteme dahil etmek

Gereklilikler:

  • En azından lisans düzeyinde mezun olmak,

  • Kapsamlı danışmanlık veya İK düzeyinde bilgi sahibi olmak,

  • Ticari iş zekasına sahip olmak, İş trendlerini, iş analizini, iş önceliklerini bilmek,

  • Belirsiz bir ortamda sıkı zaman çizelgelerine göre çalışabilen, yeteneği ile hızlı, tempolu bir ortamda birden fazla proje yönetmiş ve kanıtlanmış bir iş deneyimine sahip olmak,

  • Kişilerarası ve işveren ile ilişkilerini iyi yönetebilmek, motivasyonun kaynağı kendisi olmak,

  • Yönetim çizgisi içinde insanları sadece yönetmek değil etkileme yeteneği ile öne çıkabilen, daha önceki iş deneyimlerinde mükemmeliyetçiliğe ile tanınmış olmak,

  • Diğer örgütsel bağlamlarda uygulama yeteneğinin yüksek olması,

  • Yenilikçi düşünebilmek ve taze fikirlerin kaynaklarını gösterebilmek,

  • İngilizceyi bilmesi ve artı olarak Avrupa dillerinden birini bilmesi tercih sebebi,

  • Eğlenceli ve samimi bir kişiliğinin olması olmazsa olmaz bir ön koşul,

  • Avrupa’da seyahat edebilmesi için hareket sınırı olmaması gereklidir.

(Avrupa’da çalışma izninin alınması gerekliliğini de unutmamak gerekir tabi.)