Sosyal medya kullanımı yeni olmasa bile iş dünyasında kullanımı çok yeni, etkisine aldığı iş süreçleri ise çok etkili ve kısa zaman içerisinde büyük kanalların açılmasını sağladı. Bu bölümler ise; işveren markası, işe alım, sosyal İntranet, sosyal performans, sosyal eğitim…

İşveren markası; kurumların yetkinlikleri güçlü ve kalifiye insanların tercihi olabilmek için kendisine yüklediği değerler bütününü temsil eder. İşletmeler “çalışılacak en iyi yer” imajını vermeye çalışırken; yüksek eğitim görmüş, başarılı adayların ise “sizin işletmenizde neden çalışayım?” sorusunun altını doldurabilmektedir. Dolayısıyla yetenek savaşı yaşayan; uluslararası boyutta, kurumsal, büyük firmaların işveren markasını farklı mecralarda özenle konumlandırılması kurumsal boyutta stratejik önem taşır.

İşveren markası yöneticileri, Y kuşağının en önemli iletişim aracı olan sosyal medyayı kullanarak en güçlü adaylara tek tıkla ulaşma imkanı buldular. Bu sayede insan kaynakları sosyal medyanın her kanalını etkin bir şekilde kullanmaya başladılar. İşveren markalarını sosyal medyada daha başarılı konumlandıran işletmeler, yetkin insanlara ulaşarak ikna edebilme ve onları kadrolarına katabilme sürecinde avantajlı hale gelecektir. Bu nedenle işveren markası, bu yarışta işletmeyi bir adım öne çıkaracak stratejik öneme sahip bir bölüm haline gelmiştir.

sosyal medyaİşe alım; İşe alım süreçleri şuana kadar hepimizin deneyimlediği gibi bir elin parmaklarını geçmeyecek kanalardan adaylara ulaşmaktaydı. Şuanda ise yetenek yönetimi misyonuyla istediği yetkinliklere sahip değişik tecrübe grubunda olan alanında en iyi olanlara farklı sosyal ağları ve araçları kullanarak erişebilmektedir. Facebook; yeni üniversiteden mezun olmuş adaylara, linkedin; tecrübesi ve yetkinlik seviyesi yüksek adaylara ulaşma platformu sağlamaktadır. Headhunting için ise diğer sosyal paylaşım siteleri de bu grubun içine dahil edilebilir. Bu ağlarda markanın vücut bulma nedeni; yetenekli insanlara etkin bir şekilde ulaşabilmek, işveren itibarını, saygınlığını ve çekiciliğini arttırmak, çalışanların şirkete bağlılık oranını arttırmak.

Sosyal İntranet: Sosyal medyanın sadece dış kaynaklı olması gerekmez. Sosyal medya ve ağ çözümlerini şirket içinde özel bir web tabanlı kurumsal sosyal ağ kullanımı ile iletişimi açık hale getirmek mümkündür. (NASA 2009, IBM BeeHive dir)

social mediaSosyal Performans: Şuana kadar uygulanan Performans Değerlendirme Süreci çalışanlar açısından antipatik ve gerilim dolu bir süreci işaret etmiştir. Çünkü çalışanlar değerlendireceğini bilir, yöneticiler o hafta periyodik olarak form doldurtur ve süreci sağlıklı/sağlıksız olarak değerlendirilir.

Sosyal performans, gerçek zamanlı performans ölçümleme ve geri bildirim yapabilmek anlamına gelmektedir. Yönetici istediği anda çalışanlarına performans değerlendirme yapabilmekte, takdirle dönebilmekte, hedef belirleyebilmektedir. Diğer çalışanların nazarında da büyük bir beğeni almaktadır. (Örnek: 7 Geese)

Sosyal Eğitim: E-eğitim sistemi işletmelere birçok kolaylıklar ve effective uygulamalar sağlamıştır. Eğitimler internet üzerinden video sosyal ağı mantığı ile işletilerek eğitim katılımcılarının yorumlarını alma imkanı da vermektedir. Bu eğitim sistemini de işletmenin oryantasyonu modülünde başarıyla uygulayan işletmeler bulunmaktadır.