İnsan kaynakları olarak sosyal medya yönetimi gündeme yeni gelmiş bir alandır. Bu alanda sosyal medyayı markanın lehine dönüştürmek için yapılacak çalışmalar planlı ve programlı olarak; yola çıkmadan önce somutlaştırılması gerekir. Nedir bu yol haritasında izlenilecek adımlar;

  • Liderlik: En çok yapılan hatadan işe başlamak gerekir. Sosyal medya uygulamaları sadece insan kaynaklarının ya da işveren markasının değil, aslında işletmenin üst yönetiminin işidir. İnsan kaynaklarının geliştirdiği bütün uygulamalara şirket içi ve dışında etkin desteği gereklidir. Liderin sosyal medyada içerik üretiyor olması kurumun itibarını arttırmaktadır.

  • sosyal medyaSosyal Medya Politikası: Şirketlerin asıl politikası çalışanları iş ortağı olarak görmeleri olmalıdır. Son dönemde yapılan araştırmalar dış kaynaklı sosyal ağların veya sosyal İntranet kullanımın izin verilmesi ve desteklenmesi; çalışanların şirkete olan güvenini arttırmaktadır. Bu sosyal medya politikasını etkin olarak kullanılmaya başlanmadan önce çalışanlara bunun eğitimi verilmelidir.

  • Stratejik Amaç: her şeyden önce işletmenin sosyal medyaya girme nedeninin önceden belirlenmiş olup, planlama yapılması gerekir. Sosyal medyaya giriş amaç ve planlamasını hangi hedefin hangi kritik performans ölçütleri ile takip ve devam edileceği belirlenmelidir. İşletmenizin nasıl konumlandıracağınızı, hangi yaş ve tecrübe grubuna hitap edeceğinizi, nasıl bir içerik hazırlamanız gerektiği, sosyal medyada ne şekilde ürünlerle varolacağınız(fotoğraf, video) hangi sosyal medya içeriğini kullanacağınızı belirlemeniz önem arz eder. İçerik sosyal medya için altın değerdedir. Sosyal medyada var olurken enerji gerektiren, samimi, istikrarlı olmak gerekir. Takipçilerinizi hiçbir zaman hırpalamamalı ve engellememelisiniz.

  • Benchmark (Kıyaslama) : Dünyada uygulanan başarılı örneklerden esinlenebilir, belki de daha iyisini yapabilirsiniz. Örnek : sodexo USA İnsan Kaynakları Sosyal Medya Sayfası)

  • Eğitim: Sosyal ağlarda var olmadan önce muhakkak çalışanlarınıza eğitimler aldırmalıdırlar,

  • employer brandingİşbirliği: Sosyal medyada tek bir departman bütün işletmeyi temsil edemez, bunun için diğer departmanlarla da tam anlamıyla bir uyum ve işbirliği içinde olunması gerekmektedir. Pazarlama, kurumsal iletişim, müşteri ilişkileri, medya planlama, reklam, halkla ilişkile, satış, hukuk, bilişim teknolojileri dayanışma içinde olması gereken bölümlerdir. Şirketiniz içinde çalışan bloggerlardan da destek almayı unutmamalısınız!. Ama en önemli iş ortağı çalışanlardır. Bu kapsamda buna ek olara sayılabilecek dış kaynakları da unutmamak gerekir; dijital ajanslar, sosyal medya takip hizmeti verecek kuruluşlar vb..

  • İşletme: İşletme içinde bölüm içindeki iş tanımlarının tekrar yapılması gerekliliği ortaya çıkacaktır, kimin sürece nasıl destek vereceği açıkça ortaya konmalıdır.

  • Teknoloji: İnsan kaynaklarının görev tanımının içinde teknolojiyi bilmek ve teknolojik gelişmeleri takip etmek yer almalıdır.

  • Deneme: Sosyal medyada eğitim almadan eşzamanlı olarak uygulamaya geçmek çok risklidir. İlk kural eğitim almaktır. Bu nedenle kararların teker teker hayata geçirilmesi, her uygulamasında edindiği tecrübe ve bilgiyi yeni geliştirebileceği uygulamasına aktarabilmesi imkanını vermektedir. Bu nedenle önem arz eder.

  • İçerik: İçerik üretme sırasında, belirlenen hedef kitleye farklılaşan, istikrarlı, kaliteli, güncel içerik üretmek en zor olan aşamadır. Amaç hedef kitlenin algısına hitap etmek hafızalarda kalmaktır.

  • Monitoring: Hedef kitleye ulaşılıp ulaşılamadığı konusunda net fikirlere sahip olabilmek için ölçümlenme, gözlemleme yapılması gerekir. Gelecek projeler için altyapı oluşturması açısından önemlidir. Sosyal medya uygulamalarına kimlerin, ne zaman, nereden, ne kadar süre ile, ne amaçla girildiği gözlemlemenin ana unsurlarını oluşturur.