Bir sonraki konuşmacı ise Yıldız Lider Olmak konu başlığı ile Yıldız Holding Gıda Grubu Başkan Yardımcısı / Mete Buyurgan’dı. Konuşmasına “Yıldız lider nasıl olunur?” sorusuyla başladı, cevabını ise 5 maddede ayrıntılarıyla açıklayarak verdi: 1) Trendleri yakından takip etmek, 2) Değişen tüketiciyi anlamak, 3) Teknolojik değişimleri yakalamak, 4) Doğru öngörülerde bulunmak, 5) Hislerine güvenmek.

2014’te ortaya çıkan tüketici trendlerine vurgu yaptı; “statü anlayışı, daha iyiye ulaşmak, “ben evreni”( bireysellik), oyuncu dünya (mutluluk veren markalar daha çok revaçta), açık teknoloji(Anında ulaşılabilen mükemmel bilgi, sosyal medya) .”

yenilikçi markalar zirvesi“Markalar dinamiklerini hiçbir zaman kaybetmemeli, çünkü tüketiciler şuan hayatında bulunan markalar yok olsa üzülmeyecekler. Bu anlamda global ölçekte trendleri takip etmeli. 90’larda ürün ve marka yönetimi yapmak kolaydı. Şuan ise sosyo-ekonomik grup tanımlaması yapamıyoruz. Daha büyük resme bakmamız gerekiyor. Geleneksel demografik segmentler zamanla yeni tanımlamalara yer vermektedir. Hedef kitleyi belirlemek çok önemli…”

“Teknolojik dünyada sürekli yenilenme imkanı buluyoruz. Öyle ki; update, güncellemeyi hayatımızın fiziksel alanında da bekler olduk. Teknolojik gelişmelerden ilham alan tüketiciler; etkileşim, bağımsızlık, ortak bilinç te birleşiyor. Türkiye’de ise özellikle ortak bilinç ve etkileşim ön planda.”

“Ortak bilinç ise şu şekilde oluşuyor; harcamalar arttıkça dünyaya verilen zararlar düşünülür oluyor, ödenilen paranın dönüşüm ve sosyal sorumluluk olarak geri dönülmesi isteniyor, markanın topluma ve dünyaya katkıda bulunulması isteniyor.”

Gelecekte de başarılı bir marka olmanın ipucunu ise şu şekilde vererek sözlerini bitiriyor: “Tüketici için bugün bile farkında olmadığı, ihtiyaçlara çözümler bularak, doğru öngörülerde bulunmak.”

Sırayı alan diğer konuşmacı ise Rainmaker- İş Yağdıran Yıldız Yönetici Olma Klavuzu ile Kürşat Tuncel olmuştur. Kendisinin “rainmaker” olarak tanımladığı fırsatları gören ve değerlendiren sıfatına dikkat çekmek isterim. Konuşmasında Yağmur yağdıran tuttuğunu altına çeviren yöneticiyi özellikleriyle anlattı:

yenilikçi markalar zirvesi 2“Yağmur yağdıranlar” şirkete daha çok müşteri ve daha çok saygı kazandırmaktadır. Özellikleri ise: güven vermeleri, dürüst olmaları, ilişki kurmakta çok iyi olmaları, iyi bir dinleyici olmaları, ihtiyaçları iyi anlamaları, çözüm odaklı olmaları, harekete geçme kabiliyetlerinin olması, asla vazgeçmemeleri, hedeflerinin olması, sorumluluk almaları, fırsatları kovalamaları, iyi hazırlık yapmaları, herkesten farklı bakmaları, yaratıcı olmaları, gerektiğinde risk almaları, değişime açık olmaları, takipçi olmaları, mükemelliyetçi olmaları, korkusuz olmalarıdır.

Bunları o kadar güzel anlaşılır şekilde örneklendirerek anlattı ki, en sonunda Einstein’dan verdiği bir örnek tam da kendisini anlattı: “Basitlik, gelişmişliğin en ileri ifadesidir.”

Bir sonraki panel ise; dijital pazarlama, sosyal medya ve reklam stratejileri konusundaydı.

Konuşma Soyak Holding Kurumsal İletişim Koordinatörü / Fatma Çelenk ile başladı: “Şirketiniz sosyal değilse bile müşteriler şirketiniz sosyal yapar. Sosyal medyada var olmak isterseniz duruşunuz artık değişmeli. Sosyal medyada var olmak istiyorsanız markanız konuşmak zorundadır. Makyaj yetmez. “İçerik kraldır” Sosyal medyada sen sormadan söylenir, cevap verilmesi gerekir.”

“Sosyal medya kapsamında hepimiz gazeteciyiz. Sosyal medya, hem potansiyeli hem de riskleri içinde barındırıyor.” söylemleriyle dikkat çekti.

yenilikçi markalar zirvesi 3Word of Mouth(WOM) “Paran kadar reklam, yaratıcılığın kadar WOM. Senden çok takip etmeyenler / takip edenler seni konuşur. Konuşmaların arasına girebilmek aslolandır. Biraz da senin yönlendirmenle konuşsalar fena olmaz.!”

“Kültür kodları yerel virallerde vardır, globalde ise insandaki viraldir. İtibarin sosyal hali konusu ise: Artık yaşın kadar konuşamazsın, yokmuşsun gibi davranamazsın, tüm gidişhatın, izleyip raporlanması, kullanmadığın hesapların da alınması, kişiselliği asla karıştırılmaması, çalışanların da bütün bilgilerin paylaşılması, müşterinin öfkelendirilmemesi gerekiyor. Müşterinin dinlenilmesi, anlaşılması ve yanıtlanması gerekiyor.”

Doğan Online/ Emre Ekmekçi: “Sosyal medyada dürüst olmak gerekiyor.” “Dürüst olmadığınızda sizi afişe edebiliyor. Yok saymak bizi ezip geçmesine neden olur. Güç dengeleri değişti, müşteri parayla değişti, Müşteri parayla değil,sözleriyle tehdit edebiliyor. Bilgi toplumuna geçtiğimiz için çok daha hızlı olunması gereken bir mecra.”

Moderatörün Sosyal medya stratejileriniz nelerdir? Sorusuna konuşmacıların yanıtları şu şekilde oldu:

Emre Ekmekçi: Twitter, Facebook, Youtube buzdağının tepesi. Siteye gönderilen e-maillerin üstünü kapatamazsınız. Dinleme mekanizmaları yarabiliriz. Her türlü bloglar, insanların kendilerini anlatacağı tüm mecralar, hepsini takip etmek zorundayız.”

Fatma Çelenk: Bir özeleştiriyle cevabını verdi: “Ülkemizdeki tüketicilerin en çok hangi mecradan etkilendiğini ölçemiyoruz. Tüketicilerin zihninde bunun oturduğunu düşünmüyorum. Öfkesini kusmak için sosyal medyayı kullandıklarını düşünüyorum.”

Bir sonraki konuşmacı ise: Yeni Çağın Pazarlama Anlayışı ile; Ivan F.Jones: “İnsanlar şirketlere bağlı değildi, aynı şekilde markada şirkete bağlı değildi, ama şimdi; insanlar markalar şirketler birbirlerine çok sıkı şekilde bağlı. Google sıralamasında yükseğe çıkmak çok kolaydı, ama şimdi google’ın algoritması değişti, google’ın oyununu google’ın kurallarıyla oynamanız gerekir. PR’ın online grup tarafından yönetildiğini anlamıyorlar, bir sosyal medya stratejileri yok. Gelecek 5 yıl içinde %83 oranında bir krizle karşılaşacağı söylenmektedir. Küçük ve orta şirketlerin pozitif marka itibarını sağlamayla ilgili bir ön planı yok. Büyük resmi görüp, büyük izleme yapmak gerekiyor. Bir sorun olduktan sonra o sorunu çözmek çok daha geç olur. Sosyal medya bir başka medya kanalıdır. Hedefler, izleme, uygulama planı, strateji, nesneler, yeniden inceleme, gözlemleme stratejilerinin uygulanması gerekmektedir.”