CR'14
workshops|summit
IX. Company Wide Cost Reduction Strategies
IX. FİRMA ÇAPINDA MALİYET DÜŞÜRME STRATEJİLERİ

7 – 8 – 9 Mayıs Workshoplar / 10 Mayıs Uluslararası Zirve
Le Meridien Otel - İstanbul

Cost Reduction;
Şirketinizde Sürdürülebilir Gelişmeyi Sağlayarak
Rekabet Gücünüzü Arttırmanın
ve Daha Çok Kar Elde Etmenin Yegane Yolu…

Programımız üretimden dağıtıma, insan gücünden müşteri ilişkileri yönetimine tüm işletme fonksiyonlarında maliyet düşürme ve yüksek verim alma kriterlerini ileri modellerle irdelemek ve emsal teşkil etmek amaçlı tasarlanmıştır. Konuşmacılarımız global sanayi çevrelerinde Cost Reduction uygulamalarının geldiği son noktayı farklı perspektifler ve best practice örneklerle katılımcılarımıza aktaracaklar, workshoplarla uygulanabilir pratik bilgi paylaşımlarında bulunacaklardır.

Konuşmacılar:
- Emrah İnel / BOYNER HOLDING - Direktör/ Corporate Development and Real Estate
- Murat Bayburtluoğlu / AVIVASA Emeklilik ve Hayat - Executive Vice President Human Resources
- Ahmet Demir / ASELSAN - CFO
- H. Zafer Terzioğlu / BORUSAN MANHEIM - Genel Müdür
- Regaip Baykal / BOSSA - İK Direktörü
- Zeynep Yıldız / BOSCH - İK Müdürü
- M. Fatih Algan / COMPONENTA - İK Müdürü
- Barbaros Burulay / ALTEK DÖKÜM - İK Müdürü
- Oktay Çoban / ANIXTER FASTENERS - Logistics Manager
- Barış Nurlu / 3M - Supply Chain and Demand Planning Chief (Business Logistics Specialist )
- Engin Çoban / ADS FERMUAR - Human Resource & Administrative Affairs Manager
- Kaan Dönmez / ALAADDIN ADWORKS - Head of Strategy

Bir at yarışında birinci gelen at ile ikincisi arasında sadece bir burun farkı, 150 km.lik bir bisiklet yarışında da birinci ile ikinci arasında bir tekerlek farkı olabilir. Cost Reduction yani Maliyetlerin Düşürülmesi size bu burun veya tekerlek farkını sağlayabilir. Bu suretle rakiplerinizden daima bir adım önde olursunuz. Cost Reduction projeleri Amerika Birleşik Devletleri’nde, İngiltere’de ve diğer gelişmiş ülkelerde yüzyıla yakın bir süreden beri devamlı uygulanmaktadır. Sonradan bu sahaya giren uzak doğu ise bu işi çok daha başarılı bir şekle dönüştürmüş ve dünya pazarlarını bir kasırga gibi kasıp kavurmuştur. Dünya çapında üretim şirketlerinde, global markalarda özellikle otomotivde, beyaz eşyada, bilgisayarda, tekstilde, mobilyada, maliyet düşürme çalışmaları takip edilmesi son derece zor bir hız ve yaratıcı çeşitlilikle başarılı bir şekilde yürütülmekte ve çarpıcı neticeler alınmaktadır.

Maliyet düşürme projeleri devamlılık arz etmeli yani sürdürülebilir olmalıdır. Bunun nedenleri ve teknikleri bu zirvede ele alınacaktır.

Son 2-3 yılda dünya genelinde hammadde fiyatları önemli ölçüde arttı. Şimdi tüm dünya hammadde enflasyondaki artışı kaygıyla izliyor. Türkiye’de ise ithalata getirilen ek vergiler ve döviz kurlarındaki artış maliyetleri tahminlerin çok üstündeki rakamlara taşıdı. Başta inşaat, elektrikli ev aletleri, otomotiv, hazır giyim, ev tekstili, lastik, züccaciye, beyaz eşya gibi sektörler %30-40 maliyet artışlarını gördü.

Şirketler bu maliyet artışlarına gerek piyasadaki acımasız rekabet ve gerekse arz-talep dengeleri dolayısıyla fiyatlarını arttırarak kompanse edemediler.

Burada gündeme gelen diğer bir faktör müşterilerin bilinçlenmesi. Artık tüketiciler alacakları malı kılı kırk yararak değerlendirdikten sonra seçiyorlar. Bunun neticesi olarak şimdi şirketler piyasaya daha fonksiyonel, daha yenilikçi mal ve hizmet sunmak mecburiyetindeler.

Fiyatlarına maliyetlerin düştüğü oranda zam yapamayan şirketlerin karlılıkları aradaki fark kadar düşüyor. Bir şirketin fiyatlarını sabit tutarak veya daha da aşağı çekerek rekabet etmesi ise uzun vadede şirketin batması demek.

İzlenecek doğru strateji ise etkin maliyet yönetimi ile sürdürülebilir olarak maliyetlerin düşürülmesi ve inovasyon yaparak rekabet avantajı sağlanması. Diğer bir strateji ise sattığımız mamul ve hizmetlerde katma değer yaratarak fiyatlarımızı yükseltmek.

Programımız üretimden dağıtıma, insan gücünden müşteri ilişkileri yönetimine tüm işletme fonksiyonlarında maliyet düşürme ve yüksek verim alma kriterlerini ileri modellerle irdelemek ve emsal teşkil etmek amaçlı tasarlanmıştır. Konuşmacılarımız global sanayi çevrelerinde Cost Reduction uygulamalarının geldiği son noktayı farklı perspektifler ve best practice örneklerle katılımcılarımıza aktaracaklar, workshoplarla uygulanabilir pratik bilgi paylaşımlarında bulunacaklardır.

3 tam gün boyunca sürecek workshoplar ve 4. gün gerçekleşecek Uluslararası Konferansımızda, Cost Reduction kavramını tüm boyutları ile ele alacak bir inovasyon ağının kurulması hedef alınmaktadır.

Kayıt İmkanları ve Sponsorluk koşulları ile ilgili detaylı bilgi için
0216 422 93 61-62-63-64 / 0 555 422 95 95 numaralı telefonlardan bilgi alabilirsiniz.

Cost Reduction Institute Turkey / Bosphorus Conferences