the face of your company how to hire for client

İnfografik olarak açıklanmış olan önemli bir araştırmayı yorumlayalım. Eğer müşterilere bakan yüzleri işe alacaksanız, doğru keşif yapmalısınız, peki bu süreçte nelere dikkat etmelisiniz!

Burada yer alan araştırma sonuçları Column Five ve Zendesk yazılım firmasının verileridir.

İşe alım sıkıntıları

  • Bu yıl şirketlerin %73’ü tam zamanlı çalışan sayısını arttırmayı planlamaktadır.

  • Şirketlerin %52’si personel bulma, eğitim ve personel geliştirme konularında sıkıntı çekmektedir.

  • Mühendislerden sonra en zor işe alım pozisyonları satış alanındadır.

  • Şirket yetkililerinin %50’si deneyimli personeli etkilemenin ve muhafaza etmenin işin en zorlu kısmı olduğunu ifade etmiştir.

  • Araştırmada yer alan şirketlerin %52’si, müşterilere hizmet edecek orta ve üst düzey pozisyonlarda doğru adayları işe alamadıklarını belirtmişlerdir.

Araştırmanın bu bölümünün göstermiş olduğu çok net bir durum vardır. İnsan kaynaklarının, adayla iş görüşmesine başladığı andan itibaren şirketin başarısını tamamen etkileyen en önemli işi yapmaktadır. Çünkü şirketin yapı taşı insandır.İnsan kaynakları departmanının bu bilinçle hareket etmesi kaçınılmazdır.

İdeal aday

Şirketinizin müşterilere bakan yüzünde müşteri hizmetleri, satış yetkilileri, müşteri yöneticileri, marka yöneticileri ana rolü oynamaktadır. Şirketler bu pozisyonlara doğru personelleri alabilmek için global bir mücadele vermektedirler.

Kaliteli personel işinizin sağlığı için önemlidir.

  • Tüketicilerin %75’i müşteri hizmetlerinden memnun kaldıkları için şirketlerden ürün ya da hizmet almaya devam ettiklerini belirtmişlerdir.
  • Tüketicilerin %52’si iyi müşteri hizmetleri sağlayan şirketlere daha fazla para harcamak istediklerini söylemiştir.

Şirketler kapitalist düzenin hızlı rekabetine ayak uydurmak için satışa çok önem vermiş bulunmaktadırlar. Bu nedenle bu departmanı kendi bünyelerinde bulundurmanın yanında dışarıdan (outsource) olarak da desteklemektedirler. En çok işe alınan ve sirkülasyonu da yüksek olan satış pozisyonudur. Ama Y kuşağının bu düzende yer edinmesiyle birlikte bu sirkülasyona farklı bir boyut getireceği kesin. Bu nedenle onları elde tutabilmek için yapılacak olan çalışmalarda yakında infografiğe muhakkak ciddi oranlarla eklenmiş olacaktır. Bu da kendisini işveren markası ile ortaya çıkaracaktır.

Müşteriler

Müşteriler fikirlerinin önemli olduğunu hissetmek istemektedir. Doğru personeli işe almak müşterilerinize kendilerini daha önemli hissetmelerini sağlamanın en etkili yoludur.

Müşterilerin

  • %92’si onlara saygılı bir şekilde davranılmasını istemektedir.
  • %76’sı problemlerinin tekrarlanmayacağına dair güvence istemektedir.
  • %72’ü bir açıklama beklemektedir.
  • %72’si bir teşekkür beklemektedir.
  • %63’ü isteklerini açıklamak için bir fırsat beklemektedir.
  • %62’si bir özür beklemektedir.

Müşterilerin beklentilerini ölçmeye çalıştığınızda aslında empati ile bu oranların tutarlığını ölçebilirsiniz. Aslında müşterilerin artık neler beklediğini neler istediğini sosyal paylaşım sitelerinden ölçümlemenin çok kolay yolları var. Sosyal platformlar bu konuda çok yardımcı olacaktır. Kendilerine nasıl davranılmasını istediği, aksi takdirde paylaştıkları şikayetler; özel yaşamlarının bütün sırları, markanın sosyal medya ayağındaki uzmanlar tarafından kolaylıkla listelenebilmektedir. Aslında müşterilerin ne istediğini bilmek artık eskisinden daha kolay.

Yaklaşımları için işe alın, yetenekleri doğrultusunda eğitin

Aramanız gereken kişisel özellikler:

  • Nezaket
  • Yaratıcılık
  • Empati
  • Merak
  • İyimserlik
  • Takım Çalışması

Yetenekleri geliştirmek için vermeniz gereken eğitimler

  • Müşteri hizmetleri uzmanlığı
  • İki dil/ Çok dil kapasitesi
  • Pozitif dil kullanımı
  • Müşterileri okuma yeteneği
  • İkna kabiliyeti

Satış kabiliyetini geliştirmek için verilen eğitimler muhakkak çalışanı şirkete bağlayacak ve ona önemsendiği ve kendini geliştirdiği hissini yaşatacaktır, bu aidiyet duygusuyla müşteriyle yüzyüze iletişim içinde olan her satışçı istediği sonucu elde eder.

Bu araştırmaları işveren markası ile yorumlamamak imkansız, çünkü insan kaynakları işveren markası ile birlikte çalışan bir alandır. Bir çok departmanın bağımsız değil de birlikte çalışmasıyla çok rahatlıkla yeni pazar anlayışı tanımlanacak ve buna uygun çalışanlar şirket bünyesinde toplanacak, eğitilecek, farklılıklarını ortaya koyacak sizin markanız için çalışacaktır.

Kaynak: http://www.inc.com/laura-montini/infographic/the-face-of-your-company.html