2013 en çok kullanılan mobil uygulamarInstagram diğer sosyal medya platformları arasında en etkili olanlarındandır. Görsel ve kısa süreli video yayınlarıyla takipçileri etkileme oranları aşağıda istatistiki olarak verilmektedir. Bu nedenle şirketler instagramı ürün, marka ve itibarı için kullanmaktadır. Siz de farkınızı işveren markanızı tanıtarak göterebilirisniz. Şirketiniz için en kısa sürede bir Instagram’da bir işveren markası stratejisi geliştirmelisiniz. Neden mi?

  • Instagram 2013 yılında 33 milyon tekil kullanıcısı ile Amerika’daki en büyük 7. mobil uygulamaydı ve kullanıcı sayısı bir önceki yıla göre %66 oranında artış gösterdi.

  • 2014 yılında aylık yaklaşık 40 milyon Amerikalı Instagram uygulamasını kullanmıştır. Bu rakam akıllı cihazlar üzerinden Facebook’a erişen 123.7 milyon Amerikalının yaklaşık 3’te 1’i kadardır. Instagram kullanıcıları internet kullanıcılarının %16.1’ini temsil etmektedir.

  • Instagram Facebook’un yaklaşık 8’de 1’i kadardır fakat kullanıcı bağlılık oranı 15 kat daha fazladır.

  • Amerika’daki akıllı telefon kullanıcılarının %25’i ayda en az 1 kez Instagram’a girmektedir.

  • Instagram kullanıcılarının yaş aralığı yaklaşık 18-44 arasındadır.

  • Prestijli markaların %93’ünün bir Instagram hesabı bulunmaktadır ve bu rakam Temmuz 2013’ten bu yana %63 oranında artış göstermiştir.

  • Marka hesapları haftada ortalama 5,5 kez paylaşım yapmaktadır.

  • Markalara bağlı kullanıcıların %99’u bu paylaşımları beğenmektedir.

  • Prestijli markaların %72’si Instagram’da video paylaşımı yapmakta olup bu rakam Temmuz 2013’ten bu yana 3 kat artış göstermiştir.

  • Instagram fotoğraf paylaşımları kullanıcı bağlılığı konusunda ortalamada Instagram video paylaşımlarından 1,5 kat daha etkilidir.

  • Kullanıcı güdümlü Instagram fotoğrafları satışa dönüş oranını %7’ye kadar arttırabilmektedir. Fakat satışa dönüşüm için kullanıcı bağlılığı gerekli değildir.

instagram kullanıcı sayısı

Instagramda etkileyici bir kurumsal kimlik oluşturmak için nasıl bir yol izlenmeli?

1. Hedef kitlenizdeki müşterilere araştırdıkları ürünlerle ilgili içerik üretin. Müşterilerinizin ilgi düzeylerini az çok sayısal veriler ve yorumlarla ulaşabiliyorsunuz bu nedenle onlara istedikleri bilgiyi içerik olarak hazırlayıp sunun.

2. Markanızı kişiselleştirin. Çalışanlarınızı iş ortağınız gibi ve iç müşteri gibi görün, kullanıcılarınıza da markanızın bir parçası olduklarını hissettirin. Bunun etkisini yorumlardaki uslupta kısa bir sürede göreceksiniz zaten.

3. Rakiplerinizin Instagramdaki hareketlerini takip edin. Bu sayede onların zevkleri, ilgileri ile ilgili çok rahatlıkla bilgi edinebileceksiniz. İnstagram aslında çalışanlarınızla ve müşterilerinizle ilgili sizin için araştırma yapıyor.

4. Instagram içeriklerinizi sürekli güncel tutun ve aktif olarak kullanın.

5. Çalışanlarınızın markanızla ilgili Instagram içerikleri oluşturmasına ve paylaşmasına teşvik edin. Bununla ilgili onlara geri dönüşlerde bulunun, ödül, davetiye, ücretsiz bir uygulama; çalışanlarınız içi ise yarışmalar düzenlenip ödül verilebilir.

6. Hashtaglerin gücünden faydalanın. Daha çok takipçi toplayın, markanızın daha çok duyulmasına yardımcı olur. Bu işveren markası açısından da size olumlu dönecektir.

7. Henüz yaygınlaşmamış Instagram video paylaşım özelliğini avantajınıza kullanın. Duyu organlarının ne kadar fazlasına hitap ederseniz o kadar kalıcı ve etkili olursunuz.

8. İçeriklerinizi aktif olarak her sosyal medya platformunda paylaşın. Sosyal platformlar arasındaki dönüşümsel etkiyi kullanın.

9. Eğer fiziksel bir dükkanınız varsa bir Instagram fotoğraf alanı oluşturarak müşterilerinizin bu alandaki fotoğraflarını Instagram’da paylaşmalarına teşvik edin. Daha çok duyuru, daha çok tanıtım.

10. Instagram’a markanızla ilgili fotoğraf yükleyen haftanın müşterisini seçerek ödüllendirin. Bunu sadece müşteri olarak sınırlamamak gerekir. İşveren markası kimliği yaratmaya çalışıyorsanız; muhakkak çalışanlarınız arasında çalışma mekanını en iyi görüntüleyen, proje çalışmalarını en iyi görsele aktaran vb. benzer aktiviteleri görüntülenmesine teşvik edin ve ödüllerle destekleyin.

Kaynak: http://heidicohen.com/research-based-instagram-marketing-tips/