Y kuşağının freelance çalışma isteği, iş hayatındaki karşılaştığı küçümseyici tavırlar ve iyi yönetilmeyen bir insan kaynakları stratejisi şirketlerde iyi pozisyonlarda çalışsalar bile insanların iş fikirlerini uygulamaları için girişimciliğe kaymasına neden oluyor. Nedir girişimcilikte var olan 5 adım:

1. İlk önce ne yapacağınıza karar verin!

Projenizi kendinize anlatın!. Bu ihtiyacın gereksinimlerden doğup doğmadığını, ihtiyaç olan noktaları ve yapabileceklerinizi düşünün. Sizi farklı kılan noktalara odaklanın. Para kazandıracak yöntemlerin planını çıkarın.

2. İş planınızı çıkarın!.

Ürün veya hizmetinizin ne olduğu,

Ayrıntılı fiyat bilgisi,

Giderleriniz ne kadar olduğu,

Mevcut müşteri sayınızı,

Rakiplerinizin analizi, sizin piyasadaki güçlü ve zayıf yönleriniz,

Vergi yükümlülükleriniz,

Ne kadar kar elde edebileceğiniz

bilgilerinden oluşan plan hazırlayın.

entrepreneur

3. Projeyi Nasıl Finanse Edeceksiniz?

İş planınızda bu projeyi nasıl finanse edeceğiniz de yer alsın, banka kredisi mi, kadın destek örgütleri mi, yatırımcılar mı?

4.Altyapıyı Kurun!

Ofisiniz için ayıracak olduğunuz paranın bütçesini çıkarın, müşteri ve mali kayıtlarınızı nasıl tutacağınıza karar verin!.

5. Sosyal Medyayı Önemseyin!

Sosyal medyada hangi platformlarda olacağınızı, nasıl bir strateji belirleyeceğinizi, hedef kitlenizin kim olacağını önceden belirlemelisiniz. Çünkü küresel anlamda bir rekabetin söz konusu olduğu günümüzde sosyal medyada sizin kendinizi doğru konumlandırmanız başarınızla doğru orantılı olacaktır. Bunun için ileriyi düşünerek sosyal medya danışmanından fikirler alıp iş geliştirme ile ilgili danışabilirsiniz.

Önceki yaygın olan alışkanlıklar şimdi boyut değiştirdi, önceden yerel ve local olarak bilinen işletmelerin sosyal medyada var olmasıyla birlikte geniş kitlelere hitap edip hedef kitlelerini büyüttüler.

Bu nedenle internette bulunduğunuzda içeriğin yayıldığı, yayınlandığı paylaşıldığı her ortamda varsınız demektir. Bu sayede;

  • Markanızı yaratır ve ücretsiz reklam yaparsınız,

  • Yüksek sermayeli firmalarla birlikte hareket edebilirsiniz,

  • Ürününüz veya hizmetiniz iyiyse; memnun müşterileriniz reklamınızı yapar,

  • Varolan müşterilerinizin sayısını arttırıp, gelecek zamanlarda da iletişimi koparmazsınız.