Sosyal medya’nın günlük hayatımıza nasıl nüfuz ettiğine ve devrimsel etkilerine sayısal verilerle bir göz atalım.

  • Dünya nüfusunun % 50’den fazlası 30 yaşın altında,
  • Milenyum çağında %96’sı sosyal ağ dolaşımına katılmış,

Google’da Amerika’daki trafik en çok facebook’ta ölçüldü. 8 çiftten 1’i Amerika’da sosyal ağlar sayesinde evlendi.

  • 38 yılda radyo, 13 yılda TV, 4 yılda internet, 3 yılda ipod 50 milyon kullanıma ulaştı. Facebook ise bir yıldan daha az bir sürede 200 milyon kullanıcıya ulaştı.  İpod uygulamalar da 9 ayda 1 milyara ulaştı.

Eric Rualman: “ Biz sosyal medya da olalım mı olmayalım mı diye bir seçme hakkımız yok, asıl soru biz nasıl iyi yapabiliriz olmalıdır”

Büyüklüğe göre 1) Çin, 2) Hindistan, 3) Facebook, 4)Amerika, 5) Endonezya, 6)Brezilya, 7)Pakistan, 8)Bangladeş; bunlara göre Facebook bir ülke olsaydı 3. olurdu.

Amerikan Eğitim Birimleri Departmanı online eğitimi ön plana çıkarmıştır, çünkü yüzyüze olanda performansın düşük olduğunu belirtmişlerdir.

İş görüşmesi için sosyal medyayı kullanan kampanyalar %80, bunların %95’i Linkedinden …

Facebookta en hızlı büyüyen katılımcı sayısı 55-65 yaşlarındaki bayanlar. Facebook’ta %50 mobil internet trafiği var.

Y ve Z jenerasyonları artık, yoğunlukla e-reader, ipadler ve tabletler kullanıyorlar.

2. En büyük araştırma mühendisi Youtube;

Wikipedia’nın ise kısa ismi; çabuk, Wikipedia’da 15 milyondan fazla makale var. Bu makalenin %78’i İngilizce değil, Wikipedia 1 saatte her makale başına $1 kazanıyor.

200 milyonun üstünde blog var. Artık “dilin kelimeleri değil dilin dünyası” geçerli…

İnternette sizin ürünlerinizle ilgili bir şey söylensin ister misiniz? İnsanlar sosyal medyada daha çok sosyal grupların ne dediğiyle ilgileniyorlar.

%78 oranında tavsiyeler tüketicilerden geliyor,

%90 izleyici reklamları atlıyor.

Facebook’ta 60 milyon kişi her gün durum güncellemesi yapıyor. Reklam araştırırken sosyal medyaya bakmayı tercih ediyor.

Sosyal medya geçici bir heves değil, bizi iletişime geçiren temel bir araç. Bu ise her anlamda bir devrim…