Sosyal medya genelde dış kaynaklı destekle yürütülür. Bu konuda şirketler farklı firma veya bireylerden fikirler ve uygulama desteği almadan önce aslında kendileri bir strateji oluşturmalıdır. Çünkü uygulama için gelen sosyal medya uzmanları, asıl kurum kültürünü, marka itibarını, şirketin vizyonunu, misyonunu, politikasını değerlerini öngöremez.

Sosyal medya uzmanları şirket için yeni bir oluşum önerdiğinde aslında kurumun temsilcilerine kurum için strateji oluşturmayla ilgili dizinlenmiş soruları sorarlar.

Aslında doğru sorular sorarak kendinizi tanımanız veya iyi ifade edebilmeniz başarılı bir yolculuk için önemli bir adımdır.

Bunlar olmazsa olmaz bir ön aşamadır. Şimdi, sizin kendi sosyal medya stratejinizi oluşturacak o ilk adıma birlikte göz atalım!.

Oluşturduğunuz sosyal medya planında nasıl kazançlı olursunuz?

İnsanların ilgilendikleri konulardan hangisini üretiyorsunuz?

İş modeliniz nedir?Firma olarak sosyal patlamayı nasıl sağlarsınız?

Metodoloji:

  • İnsanlar: Sizin hedef kitleniz kim, neden onları seçtiniz?
  • Nesneler: Başarmak için ne yapıyorsunuz?
  • Stratejiler: Sosyal medyada başarılı olmayı tanımlayın!
  • Teknolojiler: Uygun olan teknolojilere bir göz atın!.

Sosyal medya stratejisi oluştururken izleyeceğiniz adımlar nelerdir?

    1. Keşfetmek
    2. Topluluk Analizi
    3. Hedef Ayarı
    4. Plan
    5. Ölçümleme Tekniği
    6. Uygulama

Kanal Analizi: Markanız tarafından kullanacağınız kanal hangisi; Hem markaya hem de izleyicilere hizmet etmeyi düşünüyor musunuz?

Kampanya Öncesi Analiz: Kampanyada güçlü ve zayıf olan yönleriniz nelerdir?

Diğer pazarlama kanalları tarafından desteklenecek mi?

Karşılaştırmalı Analiz: Rakipleriniz kimler ve onlar sosyal medyada ne yapıyor?

Sosyal medyada hangi yönünüzle farklılık yaratacaksınız?

Sosyal medyada güçlü ve zayıf yönleriniz neler?

İzleyici Analizi: Sosyal medya platformunda izleyicileriniz kimler?

Şuan ana kadar izleyicilerinizden neler öğrendiniz?

Hangi ağları kullanıyorlar?

Sosyal davranışları neler?

Aldıkları önlemler, inançları, izledikleri neler?

Markadan ne yapmasını isterler?

Sosyal Strateji: Amaçlarınızı bölümler halinde mi gerçekleştireceğiz?

Topluluk analizini kullanarak bir yol haritası çıkardınız mı?

İçerik Stratejisi:

Formatta ne gibi hizmetlere yer verilecek ( video, güncelleme, blog yayını vb.)

Önümüzdeki birkaç ay için mevcut bir planınız var mı?

İçerikleri kim üretecek? Bu konuda güvenli ve hızlı birine ihtiyaç var.

Bu içerikleri kim nasıl bulacak, nasıl paylaşacak?

Kampanyanın Gelişimi:

Hangi tip kampanyalar bize uygun?

Özel bir ürün / hizmet bulunacak mı?

Geçici ve özel bir sosyal medya platformu bulunacak mı?

Bu kampanyalar nasıl ölçülecek?

Ölçümleme:

Ne sıklıkla etkileşimler olacak?

Program olarak hangi ölçümleme sistemi kullanılacak?

Ölçümleme sosyal medya başarısını mı, hedef kitleye ulaşmayı mı ,kampanya başarısını mı ölçecek?