Kişisel olarak açılmış bloglar, kişiselleştirebileceğiniz sosyal paylaşım siteleri ve çevrimiçi platformlar şirketiniz veya markanız için fark yaratmanız konusunda size benzeri görülmemiş fırsatlar sunuyor.

Bunlar için sosyal medyada doğru bir strateji politikası benimsemeniz, ve dahiyane içerikler üretmeniz gerekmektedir. İçerik oluştururken de; hedef kitlenize odaklı, sahici, ikna edici, eğlenceli, şaşırtıcı, değerli, ilginç özellikli olmasına önem vermelisiniz. Kısaca ilgilerin size çevrilmesini ve konuşulmayı tetikleyecek veriler sunmalısınız. Bunun için adımlar şu şekilde olmalıdır;

  • sosyal medya platformlarıPotansiyel müşterilere hitap etmek,
  • Onlara takip edecekleri veriler sunmak,
  • Sizin bir sonraki adımlarınız için merak uyandırmak,

Günümüzde birçok şirket bu sosyal medya akımına yeni yeni ayak uydurmaya başlıyor ve kendilerini biranda yayıncı olarak buluyorlar. Bunun ciddiyetinin özellikle altını çizmemizdeki neden şudur ki: Şirket veya marka adına gelecekteki potansiyel hedef kitlenin neye ilgi duyduğunu okumak, gereksinimleri karşılamak için içerik üretmek ve bunu sunmak önemlidir.

Çevrimiçinde danışmanlık yapmak isteyen ve bireysel olarak var olmak isteyenlerin de güvenilir bir kaynak olarak tanınması ve ilgi uyandırması gerekiyor. Bunun için yaratacakları içerikte; hayran takibi için zemin oluşturmak, ürünlerin ve hizmetlerin tutku uyandırması gerekmektedir.

Kurumsal, bireysel ya da marka olarak sosyal medya politikası oluştururken asıl öne çıkan gereksinimler nelerdir ?

  • Müşteri çekmek,
  • Müşterilerinize satın alacakları şey konusunda yön vermek,
  • Direnişin üstesinden gelmek ve itirazları karşılamak,
  • Güvenilirliğiniz, itibarınız, uzmanlığınız konusunda güven yaratmak,
  • Hikayenizi savunmak,
  • Kulaktan kulağa dolaşılmayı sağlamak,
  • Hayran oluşturmak,
  • Ani satın almaları tetiklemek

Sağlam bir politikayla sosyal medyada var olmak; Y kuşağının iş hayatında sözünün geçtiği yerlere ulaşması, insanların beklentilerinin çeşitlenmesi, markaların digital dünyaya geçiş yapmaları, küresel rekabetin hız kazanması, bilgi çağında her şeyin zamansız ve mekansız hale gelmesiyle önem kazanmıştır.