Değişimdeki etkenler: Yükselen pazar, demografik değişiklikler, yeni müşteri trendleri.

Bu değişim sürecinde insanlar; en iyi özelliklerini sürdürmek ve cezbedici hale getirmeye çalışıyor. Bu dönüşümü iyi bir şekilde yönetebilmek için,  liderlik takvimi oluşturup yükselmeye devam etmelisiniz. Gelişim sürecinde yatırımcılar işveren markası kampanyalarına yönelmektedir. İlk 10 yılda çalışana ilgi oranında en az % 56 en fazla %65 oranı hesaplanmıştır.

Demografik özelliklerin değişiklik göstermesi ve yeni çağda Y kuşağının beklentilerinin ve ilgi alanlarının değişmesiyle çalışanlar yüksek eğitim aldıkları ve ne istediğini bildikleri için, işverenler en iyileri ellerinde tutmak ya da ilgisini çekmek için işveren markası yönetimine yatırım yapmaya başlamışlardır.

Nedir işveren markasının yararları:

  • %89 Aday kalitesi yükseliyor,
  • %35 Çalışan ilgisi artıyor,
  • %57 yıpranmayı azaltıyor,

Ülkeler bazında yeterli görünen bütçelere baktığımızda;

  • %30 Amerika ve Kanada; işveren markası yönetimine,
  • %53 Çin; liderlik gelişim programına bütçe ayırıyor.

Birçok ülkenin organizasyon anlamında kapasitesi eksik. Ne yapılması gerekiyor? İşveren markasının organizasyona inşa edilmesi gerekiyor. İşveren Markası Yönetim Ekibinin de; anlayışlı, etkili ve deneyimli olması gerekiyor.

  • Çalışanların ne istediğini okumalısınız,
  • Değerlerinizi tanımlamalısınız,
  • Çalışanlara dair prosesleri tam anlamıyla yerine getirmelisiniz,
  • Kariyer gelişim programını uygulamalısınz,
  • Kurumsal kültür itibarı oluşturmalısınız,
  • Saygınlık oluşturmalısınız
  • Sürdürülebilir sağlam politikalar geliştirmelsiniz,
  • İş yaşam dengesini kurmalısınız

Çalışanlar tarafından seçilen en önemli faktörün ;

  • Çin’de; haklar,
  • Hindistan’ da; gelecekteki kariyer fırsatları,
  • Güneydoğu Asya ve Avustralya’da; iş yaşam dengesi olduğu sonucu çıkmıştır.

Çalışanlara dair bu bilgileri keşfedebilmemiz de iletişebilmemize bağlıdır. Bu nedenle kurumlar sosyal medyada ve dijital ortamda var olmaya başlamışlardır.

Sizin facebook, twitter, linkedin, youtube kurumsal hesabınız var mı?  Ve de bunlardaki kurumsal duruşunuz için stratejiler oluşturacak bir işveren markası ekibiniz?