liderlik nasıl olur

ABD’de Pepperdine Üniversitesi’nin liderlik üzerine yaptığı araştırmanın infografik olarak hazırlanmış şeklini yorumlayalım.

Etkili bir lider zorlamaya dayanan bir tavır içinde bulunmaz. Gereksiz şeyler istemez, çalışanlara korku aşılamaz, yetkilendirdiği kişilerin işine karışmaz ve yönlendirmelerde bulunmaz. Lider; cana yakın, merhametli, tamamıyla tutarlı barışçıl bir tutum sergiler. Bu şekilde çalışanlarını memnun edici bir yönetim tarzı benimsenmiş olur. Bu sayede verimlilik ve moral yüksek tutulup, şirket içindeki sirkülasyon çalışan memnuniyeti sağlandığı için azaltılmış olur. Başarılı bir yönetimdeki kilit noktayı bu şekilde açıklayabiliriz.

İlgi ve Yetenek:

En iyi yönetici çalışanını uygun hale getirecek kişilik özelliklerine sahiptir. Öngörüsüne dayanarak müşterilerle, ortaklarla ve hatta rakiplerle etkili takımlar oluşturur.

Güven ve İtibar:

Her 5 çalışandan 1’i; güveni çalışan patron ilişkisinde, en önemli tamamlayıcı faktör olarak seçmiştir.

Takımınızın güvenini nasıl sağlarsınız?

  • Mükemmel bir dinleyici olunduğunda,
  • Karışık sorunlara yaratıcı çözümler yaratmak için insiyatif alındığında,
  • Tutarlı ve şeffaf olmak için, zorlu amaçlar tutarlı şekilde takip edildiğinde,
  • Sizin imajınızı yaratmak, bölümler arası iş akışınızı kolaylaştırmak için iletişim sağladığınızda,
  • Takımınızın gözünü korkutmak yerine onlara ilham vermeye odaklandığınızda,
  • Büyümenin bir bölümü olarak değişimi kabul ettiğinizde…

Takımınızı nasıl bütünleştirebilirsiniz?

Şuan ne istiyorsanız onu yapın düşüncesi doğru değil; doğru olan düşünceniz neyse onu yapmaya devam edin.

Güven ve itibarın nadiren uzlaştığı olabilir ama siz duygularında hangisinin daha önemli olduğunu düşünüyorsanız ona doğru yönlenin.

Huzurlu sakin bir ortam içinde tüm ekibinizi birleştirin.

Karışıklık zamanında siz çözüm için asıl ayraç gibi davranın ve çözüm önerin.

İlişkilerde ustalık

10 çalışandan 1’i patron çalışan ilişkisinin en tamamlayıcı özelliği olarak adalete önem vermektedir.

8 çalışandan 1’inden fazlası sabıra önem vermekte olduğunu söylemektedir.

ABD’de çalışanların %71′i kendini şirkete bağlı hissetmiyor. Bu sebebi çoğunlukla müdür ya da patronla olan ilişkilerinin gergin ve zoraki olması.

Bunların %60′ı ise eğer daha iyi bir iletişim kurabiliyor olsalar daha fazla çalışabileceklerini söylüyor.

Takımınıza nasıl rehberlik edersiniz?

Çalışanlarınıza güçlü ve zayıf yönlerini tavsiye etmelisiniz

Takımın ihtiyaçlarını iyi okumalısınız,

Başarıyı kutlayın- sadece söylemeyin; gösterin!

Başkalarının dikkatli bakışları karşısında çalışanınızı küçük düşürücü şekilde azarlamak; sizin dürüstlüğünüzü ve itibarınızı da tehlikeye atar; Siz bunun yerine sakin davranarak, uygun bir yerde şahısla özel konuşmalısınız.

Rehberlik:

6 çalışandan 1’i saygının patron çalışan ilişkisinde en önemli tamamlayıcı etken olduğunu düşünmektedir.

Yaklaşık olarak 10 çalışandan 1’i açık iletişimin aynı tamamlayıcı etkiye sahip olduğunu söylemektedir.

Çalışanların %35′i ”Zam ya da yeni patron” arasından yeni bir patron ile çalışmayı seçiyor.

Çalışanların %31′i patronları ya da müdürleri tarafından gün içerisinde motivasyonsuz ve mutsuz kılındıklarını söylüyor.