İş yerinde daha verimli olmak için özellikle toplantılarda akıllı telefonlardan uzak durulması gerekiyor, Konuşmalara yoğunlaşılması ve etkin bir toplantı yaşanması açısından buna dikkat edilmesi şart.

Business İnsider, iş yerlerindeki toplantılarda birden fazla işle uğraşmanın karşı taraftaki yönetici ya da iş arkadaşları açısından iyi bir durum olmadığını, sadece toplantıyla ilgilenmenin ve toplantıya odaklanmanın çalışanları öne çıkaracağının altını çiziyor. Bu, karşınızdaki kişiye sizin kaliteli zaman ayırmanız sonucunda, anlaşıldığı hissi uyandıracağı için sonuç odaklı olan bir toplantı yaşanmasını sağlayacaktır. Bu şekilde aynı sorunla bir daha aynı şekilde buluşulması önleneceği için zamandan kazanmış olacaksınız. Aksi takdirde anlaşılmadığını ve düşünülmediğini hisseden bir çalışan size aynı sorunla birkaç defa gelebilir, hem sonuca ulaşamamış hem de karşınızdakine önemsenmediği hissi vermiş olursunuz.

İş yerinde yapılan hatalardan ders almak yeni iş yeri için ve de gelecek için büyük önem taşımaktadır. Çalışanlarınıza verdiğiniz güven desteğiyle de parlak fikirlerin çıkmasına olanak sağlamış olursunuz. Çünkü bu fikirler genelde dile getirilmesi için uygun zaman kollarlar. Öne çıkmak için doğru zaman kollamaktansa a anda cesaret edip, çalışanların kendilerini gösterecek projeleri ellerinden kaçırmamaları gerekiyor. Ayrıca, önemli bir iş yaparken sosyal medya, e-posta gibi uyaranlardan uzak kalmanın verimliliği arttıracağına işaret edilmektedir.

Kaynak: Kariyer Dergisi Haziran 2014 Sayı:132