Günümüz kapitalist sürecinde rakiplerden sıyrılıp akılda kalır bir marka olma isteği firmaları sürdürülebilir projeleri araştırmaya yönlendirmiştir. Bu açıdan sunacağımız öneriler var:   

Kurumsal Sosyal Sorumluluk: KSS, sürdürülebilir iş değerlerinin acemileri için ses getirir bir giriş kapısıdır; bir markaya etkilerini daha iyi anlama ve zaman içinde bu temele dayanarak yeniden düşünme imkanı verir. İtibar Enstitüsü’nün (2013 Küresel CSR Rep Trak 100) çalışması, küresel tüketicilerin %73’ nün, sosyal sorumluluk programlarını yerine getirdiğini düşündükleri şirketleri tavsiye etmeye eğilimli olduklarını ortaya çıkarmıştır.

Sertifikalara Ulaşın: Şirket olarak olumlu geribildirimler aldığınız bir basamaktaysanız, bir sonraki adım itibar kazanmak olmalıdır. Bu yolda rakiplerinizin hangi standartlara, etkilere, ödüllere sahip olduğuna bakın ve onlara sertifikalar verenlere ulaşın. Sektörünüzdeki birliklerden, gruplardan, girişimlerden faydalanın; ya da siz oluşturun.

marka zincirleriAyrı Bir Bölüm Açın: Bazı şirketler markalarını tamamen dönüştürmeyi çok büyük bir risk ya ada hissedar ve yönetim kurulu beklentileri yüzünden negatif gözle algılıyor. Ayrı bir bölüm oluşturmak sizi bir adım öteye taşıyabilir. BMW bu konu için özel verilecek bir örnektir. Ana şirket bu alt markaya iki milyar dolar yatırarak arabalarını yeniden tasarımlamak ve her bir noktasına sürdürülebilir değerler yerleştirmek fırsatı bulmuştur.

Sürdürülebilirliği Markanıza Entegre Edin:  Bazı yöneticiler ve CEO’lar çalışanlarını ve yönetim kurulunu vizyonuna ve bunu gerçekleştirmeye dair iç görülerine inandırıp onların güvenini kazanıp markanın yeniden yaratılması yolunu açabilir. Bu sürecin devamı ise hem pazar payının gelişmesine hem de düşük sirkülasyona sahip mutlu bir ekip.