Üretmek insanı fevkalade mutlu eden bir duygudur, bir fikir üretmek ise heyecanlandıran paylaştıkça ne yazık ki çoğunlukla hayal kırıklığıyla sonuçlanır, aslında ihtiyatlı davranarak bir fikire sahip olamazsınız, fikir  özgürlük ve yaratıcılık gerektirir. Fikirlerimizin çoğu patronlar, iş ortakları ya da yatırımcılar için geri çevrilebilir. Aslında fikri kullanışlı bir hale dönüştürmek için ondan sonra size görev düşüyor; geri bildirim almak…

Neden mi? Fikriniz, ortama şartlara uymamış, alakasız da olabilir, ama çok yenilikçi çok büyük çok iddialı da olabilir. İşte bu yorumlar size yol göstermelidir.

Aslında Slicon Valley böyle inanılmaz duvarlarla karşılaşan ama sonra fikri metodolojiyle birleştirip sonuca ulaşan ve değer milyon dolarlarla ölçülen projelere imza atanlarla dolu. Yani fikir üretmekten korkmamak, yaratıcı olmak ama sonra onu geri bildirimlerle beslemek gerekmektedir.

Beklentinin ne olduğunu açık uçlu olarak sorduğunuzda yanıt alma şansınız çok düşük, ama genel çerçeveyi belirlemek adına ne soracağınızı bildiğinizde sizi sonuca yaklaştıracaktır.

  • Neden fikir üretme ihtiyacı duyuyorsunuz? ( Amaç problem çözmek mi,herhangi bir zorluğun üstesinden gelmek mi?)
  • Bu fikri kullanacak olan kişi ya da hedef kitle kim/kimler?
  • Fikriniz nerede, hangi bölgede ve ülkede kullanılacak?
  • Ne arıyorsunuz? (Yenilikçi bir fikir mi, ürün, hizmet, süreç, iş modeli bunlardan hangisi? )
  • Fikirlerinizi ne zaman hayata geçirmeyi planlıyorsunuz?
  • Yeni fikrin hangi kriterlere uyması gerekiyor? (maliyet, karlılık, stratejiye ve yatırım bütçesine uygunluk)

Zihniniz açık olsun!..

Referans:https://www.linkedin.com/today/post/article/20140620071319-206580-stop-generating-useless-ideas