ŞAHMAT

 

 

Kurumsal itibar son zamanlarda en çok üzerinde durulan konulardandır. Bu nedenle içinde önemli notların olduğu bu yazıya önem verin derim.

Kurumsal itibarını yükseltmek isteyen kurumların üzerinde dikkatle durası gereken hususlar vardır. Bunlar:

  • Bir kurumun itibarını oluşturan en önemli unsur müşteri tatminidir. Bu nedenle ilk adımınız ürün ve hizmet kalitesinin geliştirilmesi olmalıdır.
  • “Sözünün eri olmak her zaman değerli bir duruştur. İçte ve dışta verilen sözlerden dönmemek ve sektörde bilgi ve danışma kaynağı olarak tanınır olmak size olumlu dönüş sağlayacaktır.
  • Toplumun güvenini kazanmak için yapılan hatanın kabul edilip, çözüme kilitlenmek gerekir. Çalışanlara şirket misyonuna odaklanarak kurum kültürü ve şirket hedefleri için ortak paydada buluşturup heyecan yaratmak önemlidir.
  • İletişim bir diğer önemli noktadır. Üst yönetimin her türlü iletişimde doğrudan etkileşime geçmesi ve yöneticinin kişiliği ile kurumsal kimliğin tutarlılığı itibar kazanmada yardımcı olur. Ama küçük girişimcilikten gelişen kurucu kişilikler kendi değerlerini misyonlarına tam anlamıyla yansıttıkları için bu etkileşimi daha tutarlı sağlarlar.
  • İletişimde her zaman tutarlılık ön plandadır. İletişimde takipçiler ve hedef kitle mantıksal bir çerçeve arayacaklardır bunu unutmamak gereklidir.