nasıl patron istiyorsunuzNe kadar objektif davranabiliyor sunuz?  Gerektiği yerde ayrımcılığı, kayırmayı (insani nedenlerden dolayı, bir çalışanın hastalığı vb.) herkese anlatabilirsiniz, saygınlığınızı da arttırmış olursunuz ama başka nedenler kabul edilemez.

Ödüle önem veriyor musunuz? : Ödül deyince aklınıza maddiyat gelmesin hemen! Manevi destek, sırt sıvazlamak,  güzel sözle “sen yaparsın” demek, takımın içinde “onure etmek” ya da iyi yapılan bir işi sadece takdir etmek vb.

Takım oluşturabiliyor musunuz? : Başarı takım ruhu geliştirildiği, o takımın bir kurumun hedefleri doğrultusunda çalıştığına inandırmaya çalıştığında elde edilir. Yol gösterebiliyor musunuz? Bir hedef doğrultusunda takım olabiliyor musunuz? Siz aynı zamanda iyi bir takım üyesi olabiliyor musunuz?

Liderlik edebiliyor musunuz? : Misyonunuzu, vizyonunuzu, hedefinizi, politikanızı belirleyip, bu yönde çalışanlarınızı “ateşleyebiliyor musunuz”? Çalışanların ilkönce bu kurumun kültürünü içselleştirip vizyonu doğrultusunda hedefleri yöninde hareket etmesi gerekiyor, bunun  içinde peşinden gideceği güvendiği inandığı, öncü bir güç olarak birini görmek isteyecektir. Siz bunu yapabiliyor musunuz?

Neyi bilmediğinizi biliyor musunuz?:  İyi yöneticiler çalışanlardan da öğrenilecek çok şeyler olduğunu bilirler, bilgelikle cehalet arasındaki çok ince çizgidir “neyi bilmediğini bilmek”. Öğrenmek tam da bu noktada başlar. Bilgiyi paylaşıma açık bir platform oluşturmak ya da bu şekilde bir iletişimi benimsenmesi yöneticinin iletişimi sağlıklı bir düzeyde tutmasını da sağlayacaktır.

Hayranlık uyandırarak ilham kaynağı olabiliyor musunuz?: Bunun  içinde aslında sormak istediklerim iyi bir yetenek yöneticisi misiniz, kariyer yönetebiliyor musunuz, doğru zamanda doğru kararlar verebiliyor musunuz, tüm çalışanlarınızın peşinden koşturabilecek bir hedef belirleyebiliyor musunuz?

Siz nasıl bir yöneticisiniz?

Yönetim genel bakış açısına sahip işletme bilgisine sahip sağduyulu kişilerin bulunması gereken bir makamdır. Bu özelliklerin neden bu kadar üzerinde durdum? Belirtmek isterim: Burada özellikle ayrıntılı bir şekilde yönetim ve liderlik özellikleri üzerinde durdum, işletmeler kar amaçlı kurulmuş olan kurumlardır. Ama her şeyi para getiren, satış, sayısal verileri yöneten kademeleri yönetmek gibi görülürse; sonra işten çıkmalarla, verilen eğitimlerin boşa çıkmalarıyla, kalifiye personel bulamamakla, hukuki süreçlerle vb. sevimsiz işlerle uğraşmak durumunda kalıp çare aranmaktadır.

Aslında işletme için gerekli olanlar peşinden gidilmeye değer;

  1. Vizyon,
  2. Misyon,
  3. Politika,
  4. Hedef,
  5. Bu doğrultuda oluşturulacak bir kurum kültürü,
  6. Bunu yönetecek bir liderdir.