Sizinle bugün insan kaynaklarını digital dünya ile harmanlamış bir kitap bilgisi paylaşmak isterim. Bu kitap Kariyer 2.0..

İşveren Markası ile ilgili dünyada çıkan bütün yayınları takip ederken Türkiye’de de  bu konu ile alakalı bir elin parmaklarını geçmeyecek sayıda kitaplara bir yenisinin daha eklenmesi beni çok mutlu etti.

Kitabın yazarı 2006 yılından beri İnsan Kaynakları alanında yönetici ve eğitmen olarak çalışan Cengiz Çatalkaya. Türkiye’nin İK ve Kariyer bloglarından Yetenekvekariyer.com’un kurucusu ve yazarı.

İşletmenin içinden eksiklerin bulunup başarıya yön vermek adına elini taşın altına koyarak takipçilerini ve daha nicelerini bilgilendirmek için mevcut işlerden fırsat bulup, bu bilgileri yazıya alması pek bir takdire şayan!..

Kitabın içindeki bilgiler ne üzerine odaklanmış biraz bunun üzerine yorum yapacak olursam:

İnsan kaynaklarını, değişen kuşak kategorilerinde inceleyerek aslında nasıl bir farklı paradigma içinde olduğumuzun farkındalığını uyandırarak değişimin sosyal medya üzerinden ortak bir akıla çıktığına işaret etmesi. Sosyoloji, işveren markası, teknoloji, sosyal medya gibi birçok bilginin harmanlandığı bir bölüm olarak değişim kategorisinde incelenmiştir.

Bu kitapta çok etkilendiğim bir düşünce var ki; yakın zamanda teknolojinin şu anına kadar ki aldığı hızlı seyrini düşünecek olursak çok önemsenecek bir nokta… Teknoloji insanların bütün işlerini yapmaya başladığında, çalışanların yaratıcılık yetileri bütün değerlendirmelerde ön plana çıkacak. Bu düşünceye çok önceden sosyoloji derslerinde duyuyordum, şimdilerde bu kadar önemle vurgulanmasına ve farkındalığına varılmaya başlanmasına pek bir sevindim.

Diğer bölümde, bulunduğumuz kuşağa atıfta bulunarak onların idealist olmalarının altını besleyecek birçok bilgi verip istedikleri ve mutlu olacakları işi seçmelerinin vurgusu aslında toplumumuzu tümevarım yoluyla başarıya götürecek yapıtaşlarını önemle vurgulamakta. Aslında çalışanların mevcut düzende, durup bir kendilerini sorgulamalarına zorluyor.

Bu hayatta her insanın bir misyonu vardır. Ama bunu sorgulayacak kadar bile kendimizi tanımadan mutsuzluğumuzun nedenlerini başkalarına yıkmaya çalışırız. Bu çoğunlukla güçsüz insanların başvurduğu bir eylemdir. Hedefiniz varsa onu gerçekleştirmek için her türlü çabayı göstermelisiniz bu sizin hayatınız. Tam da bu cümlelerin önemini vurgulayan sözlerle ve örneklerle karşılaşıyorum kitabın ilerleyen sayfalarında...

Kariyer 2.0 kitabı tam da başlığına yakışır bir şekilde kariyerinizi belirlediğiniz hedefe; eğitim ve uygulama alanında hangi yollardan ulaşacağınıza dair önemli ipuçları da veriyor.

Bundan sonraki bölümde ise işveren markası uzmanı veya stratejist olmak isteyenler için sosyal medyanın her organının teker teker analizi yapılmış ve amaca uygun nasıl kullanılacağı üzerine ayrıntılı olarak durulmuş.

Tabi ki de bununla da kalınmamış yol haritası olabilecek gençlerin kendi yolunu seçeceği popüler ve yeni gelişen meslekler de ilginizi çekecek nitelikte…

Kendi açımdan bu kitabın işveren markasının üzerinde mevcut sosyal medya kanallarıyla işverenlerle çalışanların birbiriyle nasıl iletişim kuracağını anlatması ve yeni yeni zirvelerde popüler olmaya başlayan işveren markasına değinen nadir kitaplardan olması benim tavsiye edilecekler listemde yer almasını sağladı.

Kariyer yolunuz açık olsun!..

http://www.yetenekvekariyer.com

https://twitter.com/cengizcatalkaya

https://twitter.com/kariyer20