Geçenlerde Salt Galata'da diğer işveren markası uzmanlarıyla birlikte; bana bambaşka bir vizyon katan, heyecanımı ve araştırma şevkimi arttıran, paylaşılan bilgilerle etkileyici bir konferansa katıldım konusu ise “Digital HR”  dı. Bu konferansta öne çıkan vurguları, görselleri, bilgileri sizlerle paylaşmak isterim. Şunu söylemem gerekir ki; İşletmelerden işveren markası ile ilgili projelerini dinlemek ve örneklerine tanık olmak bana bambaşka bakış açıları kattı.

Bir kıyaslama yapmadan geçemeyeceğim: dünya genelinde, İşveren markasının ilk doğuşundan bu yana çok uzun zaman geçmesine karşın (yaklaşık 14 sene), sosyal medyanın ilerleyişinin profesyonel olarak işletmelerde düşünülüyor olması ve çaba sarf edilmesi kişisel fikrimi saklayamayacağım; çok hoşuma gidiyor!, geç kalınmış olsa da yine de bir başarı ve bu bizim ülkemizde farklı şekillenmeye ve çeşitlendirmeye müsait bir farkındalık... Başlayalım öyleyse...

Fatoş Karahasan’ın etkili sunumundan akılda kalanlar;

Fatoş Karahasan(Duygularla Yönetmek,; ( sevgi, saygı, sadakat) Bilgi Üniversitesi :

İş dünyası denilince ofis, toplantı, CV, chart, akla geliyor. Hiyerarşi, lansman, vizyon, miyon, hedef, strateji, askeriyeden gelmiş bir şey. Dolayısıyla ortaçağ  dönemini tamamen atlamış değiliz.

1 gen

me me me generation

Descartes: “Düşünüyorum öyleyse varım” cümlesi tek başına yeterli değil; insan duyular ve duygular bütünüdür.  Bu iki öğeden sadece birine hitap edince geçersiz kalırsınız. Bilgi toplumunda güç artık bireyde. Bu yeni generationın adı; “me me generation”.

İnsan beyni mutasyon geçiriyor yeni yeni meslekler doğuyor, bunlardan biri de siber psikolog.

IMG_1030

Jeff Bezos

Bu yeni süreci  kucaklamak için ne yapmamız gerekiyor diye düşünecek olursak şunlara dikkat edilmeli; plazalardan çıkmak, çeşitliliği kucaklamak, karşılıklı sevgi ve saygı, karşılıklı güven, bireysel özgürlüğe saygı, dinlemek…

“Marka, insanların siz odada olmadığınızda hakkınızda söyledikleridir!”  Jeff Bezos (amazon.com)

Bülent Bayram, Gizem Keçeci:(İş veren markasından güç alan kurumsal itibar): Vodafone:

2050’de 50 milyar cihaz birbirine mobil bağlantılı hale gelecek. Günde ortalama 150 kez telefonumuzu kontrol ediyoruz.

Sosyal sorumluluk, özel günler, çeşitlilik odağı şirket kültürünün temelinde yatan öğelerdir.

IMG_1041

Neden İşveren Markasına Yatırım Yapmalıyız?

Herkese kendi istekleri ve beklentileri doğrultusunda odaklanmak. İnsan kaynakları yönetiminin ortak hedefi;

  • Çekicilik,
  • Bağlılık,
  • Elde tutma,
  • Gelişim

İşveren markası, aslında çalışan markasıdır aynı zamanda...

Çalışanlar ne ister;

    • Yeteneğe değer verilmesi,
    • Kariyer & Global fırsatlar,
    • Gelişim,
      IMG_1053

      Word of Mouth etkisi

    • Çeşitlilik ve Dahiliyet
    • Takdir,
    • Eğlence,
    • Bağlılık ve Gurur

İtibar Yönetimi Neden Önemli:

  • %95 İş hedeflerine ulaşmada önemli rol oynar,
  • %19 Kurumsal itibarı ölçmede formal sistemlere sahiptir.

Why Heroes Wall of Fame (word of mouth etkisi)

Nilsen Altıntaş:(Tango iki kişiyle yapılır)TEB :

İsmi yaşanılır kılmak için ne yapmak lazım? Bizden neler beklendiğine bir göz atalım;IMG_1060

Yenilik, değişim, sevgi, cesaret, güven, başarı, adrenalin, keyif, beğenilmek, takım olmak, mutluluk, kariyer.

Çalışabilecek en iyi yer imajı ile yola çıkılan bu çalışmada;

İşim çalışmaya değer, işim yaşanmaya değer imajı yaratmayı odak noktaya alıyorlar.

Misyon, vizyon, hedefler anlam katmalı, heyecan duymalı; sosyal sorumluluk projelerine bu anlamada çok değer veriliyor. Çalışanlar kendi gelecekleri ile kurumun geleceğini özdeşleştiriyor.

Güçlü ve dürüst bir iletişim kurmak; güven, onur, keyif, takım ruhu, anlamlandırmak, tangodaki gibi ahenkle uyum içinde yapmak ile ilgilidir.IMG_1072

Müşteri sadakatini sağlamak; o tüketiciyi anlamak, 360 derece müşteri sadakati, tüketicilere fikirlerini söyleme imkanı, tüketici bağlılığını bir gerçekliğe dönüştürmek ve markayla bütünleştirmektir. Bu aşamada tüketicilerin markayla ilgili neler düşündüğünü söylemeleri önemlidir.

Zamanın kullanımı açısından “Dialogue needs to be online”.

Çalışan anketleri, Yönetim geri bildirimi, 360 derece anketi…

Mesajın idareye iletildiğini çalışana göstermemiz gerekiyor; Mesajın iletilmesi sırasında personel “kaybolmuş” hissediyor. Diyaloğu nasıl kullanacağımızı konuşmamız önemli...IMG_1065

Yolcu musun? : Diğerlerinin kararlarıyla mı hareket ediyorsun,

Oyuncu Musun? : Diyaloğu nasıl kullanacağımızı konuşmamız önemli.

Amaçların paylaşılması; Diyaloğun amacı bu…

 

 

Halil Utku Ünlü ( TEVITOL Öğrenci):Y kuşağı planlı projelerin ürünleri: Teknolojinin içine doğdular. Üstün erişim kaynakları, yasaklamak ve sınırlamak hiç onlara göre değil.

Beklenti:

  • Esneklik,
  • Çok yönlülük,
  • İnnovasyon,
  • Açık Görüşlülük,
  • Sürece katılım

Y kuşağının önemli bir çıkarımı: Bunlar karşılanmadıkça; iş değiştiriyoruz ya da kendi işimizi kuruyoruz.

Panel: (Dijital olarak yeniden Biçimlenen Organizasyonlar): Yiğit Oğuz Duman, Tuba Köseoğlu Okçu, Sure Köse, Ayla Çetinbora:

Gazetelerde artık 1 gün sonranın haberi var, her şey biranda değişiyor bu nedenle insanlarda anlık haber alma isteği duyuyor. Plan proje geliştiren verimli insanlara ihtiyaç duyar olduk,

Bugünkü İk’cıların; değişimin master gücü olması, kültürle çok yakından alakalı olması, güncel olması, dijital dünyaya çok hakim olması, adaptasyon sahibi olması gerekiyor.

Accenture firması; çalışanlar ayrıldıktan sonra onlara mezun diyoruz ve facebooktan işe alım yapıyoruz, twitterda 150 karakterle, instagramda 15 sn’de cv’ni oluştur. Müşteri değişiyor, müşterinin beklentileri değişiyor, organizasyon şeması da değişiyor. Islak imza y generationuna göre değil…