Rüzgar nereye götürürse oraya gidenlerden olmayan bir yetenek; Müge Oralbay. Farkı kariyerinde!....

müge cv foto

Geçtiğimiz günlerde bir eğitim programına katıldım iyiki de katılmışım... Network anlamında ne de zengin değerlerle karşılaştım. Bu değerlerden önemli bir isim olan; profili, aurası, yetenekleriyle göz alan Müge Hanım'la sohbet ettiğimizde, merak ettiğim soruları içtenlikle yanıtladı. Bu konuşmaları sizlerle de paylaşmak istedim. Sektöre kariyer hayatına, başarı çizgisine dair neler konuşmuşuz biyografisini inceledikten sonra birlikte göz atalım.

Türvak sinema Tv yapım yönetim Tv programcılığından mezun, Kanal D de Zaga programında yapım yardımcısı olarak kariyer hayatına başlamış, değerli duayen prodüktör İzzet Öz’ün yanında yönetmen yardımcısı olarak çeşitli klip çekimlerinde yer almıştır.  Ardından TV8 Packshot Programında da yapım ekibinde bulunmuştur. Sonrasında  Elmavizyon TV de bir çok programların yapım sorumluluğunu üstlenmiştir. 2004 yılında Number One TV ve diğer kanalı Fashion TV Türkiye ‘de ve Atv Kanalında Yayın Sorumlusu olarak  ekip ile uyumlu ve yaratıcı çalışmalar yapmıştır. 2009 senesinde Atv kanalının değişiklik durumundan dolayı medya sektörünün diğer kollarından PR (Medya ilişkileri Sorumlusu) olarak halkla ilişkiler ajansında çalışmaya başlamıştır. Sonrasında magazin portalında mekan editörlüğü, magazin dergisinde ise moda editörlüğü yapmıştır. Şu an Girişimci Soysal medya, pr ve marka direktörü olarak müşterilerimin farklı sektörden markalarını yönetiyor. JCI dernek de Avrasya Şubesi üyesi...

Neden bu sektör?

social medyaGörsel ve yazılı medya olarak bakarsak, benim ilk tercihim; TV olmuştur.   Medya olmasını tercih ettim çünkü;   reklam , gazete ve Tv'yi merak ettim. Küçüklüğümde seyrettiğim türk filmi , çizgi filmlerdeki bitiş kısmındaki  akan isim listesine şimdi adı (roll caption) hep bakardım. Bu iş için ne kadar çok uğraşan varmış. Sonra da okul zamanlarımda da sınıfta bir şeyleri organize etmek , öğretmenlerimin eşyalarını ayarlamayı hep yapan ben olmuştum.  Düzenli ve planlı olduğum için birşeyler ortaya çıkartmaktan hep keyif aldım.

Televizyon ve sinemanın hayatın en renkli ve gerçek hali olduğu için. metin yazmak, onu milyonlar önüne hazırlamak. Halkı bilgilendirici şeylerle ortaya çıkarmak ve yaratıcı olmak çok güzel bir şey. Araştırıcı olmak ve projeleri, fikirlerle birleştirdiğinde yenilik yaratmak, bunu ekip ile yapmak. Sonuçta İletişimden geçiyor. Aslında her meslekte bir şey üretirken ekip gerek. Farklı olan diğer mesleklerin ne olduğunu bilmediğin zaman olabilir ama TV ve sinema milyonlar mutlaka izler... Duyar... Bilgilenir...

İletişimin en güzeli görmek ve gösterebilmek. Mutlu olabileceğin ve her gün işe giderken , keyif almak.

toyp jcı

Bu sektörde başarılı olmanın sırrı sence ne?

Sabır, çaba, emek, istemek, yaptığın işi sevmek. Sadece para kazanmak için değil, çalışırken öğrenmek ve fikir üretebilmek.  Aileminde bana desteği her zaman tam olmuştur. Zaman açısından zorluklarda yaşadım. Medya dünyasının düzenli saatleri olmadığından her zaman anlayış gösterdiler. Ama  azim ve çaba ile bitmek bilmeyen  emeklerimin  sonunda televizyonda  da isminizin gözükmesi kadar da gurur verici  hiç bir şey olamaz .

Bu sektöre gönül veren  gençlere tavsiyen nedir?

Gerçekten gönül vereceklerse, istedikleri şeylere ulaşmak hemen kolay olmayabiliyor. Çalışmayı sevmek şart. İş hayatı, okul hayatından çok farklıdır. Her çeşit insanlarla irtibat kurmak gerekir. Onlara kendinizi anlatmak gerekebilir. Uğraş vermek şart.

Peki önümüzdeki yıllarda bu sektör nasıl evrilecek, neler öngörüyorsun?

İletişim ve medya olarak baktığımızda , teknolojinin ilerlemesi ile  değişen çok şeyler oldu ve daha da olacak. İletişimin malesef sanallaştığı bir durumun içindeyiz.

KURUMSAL FOTOGRAF_ CORPORATE PHOTOBenim için iyiye gitmiyor. Çünkü insanlar , her an bir paylaşım halinde ve parmaklarını telefondan alamıyor. Bunu sinema  ve tiyatro da da görebiliyoruz. Hç bir şeye konsantre olamıyor. kitap okuyamaz hale gelindi. İnternetten kitap indirmek yetmez. Makineleşmekten çıkıp, elde kitap kokusu ile birlik olmak başka bir duygudur. Sosyal medya olarak  baktığımızda markaları yönetmek için kullanırsak belli zaman aralığında çok uygun;  hatta iş bazlı kullandığımızda mecralar çok keyifli oluyor. İçerik geliştirmek ve müşterilerle yüzyüze iletişime geçmek için pratik bir yöntem.  Ama  İşin diğer bir açısı ise ; kişinin özel hayatı için kouşursak çoğu zaman rahatsız edici bir durum olabiliyor. İnsanların konuşmadığı, zamanla sessiz film modeline dönebileceğizi düşünüyorum.

Seni daha yakından tanıyalım isterim; sosyal hayatında neler yapıyorsun?

Kişisel gelişim kitapları okumayı, mesleğimle iligli eğitim , seminlere katılmayı severim. Ayrıca 8 senedir üyesi olduğum ve çeşitli direktörlük görevleri aldığım JCI ; (Junior Chamber İnternational ) Genç Girişimciler Derneği   adlı dernekte bulunuyorum. Bana inanılmaz deneyim ve iletişim ortamı sağlandığına inanıyorum. Çeşitli meslekten kişileri tanımanın onların meslekteki zorluklarını ve benim mesleğimle örtüşen taraflarını konuşmak hoşuma gidiyor. Deneyimi fazla olanlardan fikir alışveriş yapmayı çok severim. Ayrıca ara zamanlarda gittiğim (Gyiad ) Genç Yöneticiler ve İş Adamları Derneği de var. Her ay mümkün olduğunca business cafe, career spot, ay geceleri gibi network etkinliklerine katılıp, farklı meslekten kişilerle irtibat kurup, iş ağımı genişletmeyi seviyorum.

Kariyerini nasıl yönettin bundan sonraki hedeflerin neler?jcı ödül

Kariyerimi medyanın çercevesinde Reklam, klip çekimleri, pr ajansı , editörlükte ve tv kanalarında yapım koordinatörlük, yayın sorumlusu, yönetmen yardımcılıığı yaparak geliştirdim. Şu anda da sosyal mecralarda  farklı sektörlerden müşterilerimin markasını yönetiyorum. Cratone Danışmanlık Şirketinde İletişim Direktörü olarak da görev alıyorum. Uzman olduğum dallarda makalalerimi paylaşacağım ve önceki zamanlarda düşünüp de hayata geçirmediğim ama geçirmeye başlayacağım eğitimler olacak.

Sektörün eksikleri neler, sen söz sahibi olsan nasıl çözersin?

Teknolojinin  gelişmesi iyi tabii  ama ilerde neler olacağını düşündüğümde inanlmaz bir tüketime doğru yol aldığımızı görüyorum.

Bir şeyi ne kadar kısarsanız ve yasaklarsanız o kadar insan vazgeçemez olur. Devam etmek için uğraşır. Herşeyin başı iletişim. Ancak belirli seviyeleri ayarlarsak, dialog daha rahat olur.