Son zamanlarda y kuşağı 'na dair birçok araştırma yayınlıyor; normaldir. Çünkü iç dinamiği kuvvetli olan ve gelişime ve yeniliklere aç olan bir yaş aralığından bahsediyoruz. Aslında onlarda gelişim sürecinde ve onları sürekli yeniden keşfediyoruz.

 Y kuşağı 'nın iş yaşamına dair istatistiki sonuçlarını Unify 2015 raporunda açıkladı. Raporu birlikte inceleyelim: Unify’ın yaptığı araştırma, Y kuşağı ’nın akıllı telefona sahip olma oranının diş fırçası ve deodorant gibi bakım malzemelerine sahip olma oranından bile yüksek olduğunu gösteriyor.

Y kuşağı'nın %50’si interneti bilgisayarlarından çok telefonlarında kullanıyorlar.

%18 Y kuşağı ’nın %18’i internete girmek için sadece mobil cihazları kullanıyor.

%83 Y kuşağı ’nın %83’ü telefonları yanlarındayken uyuyor.

%89’u Y kuşağı ’nın istedikleri zaman istedikleri yerden çalışmayı tercih edeceklerini söylüyor. Mobil iş ortamı y kuşağı’nın iş hayatında mobil teknolojilerin etkisi büyük ölçüde hissediliyor. 9-5 arası mesai saatlerinin yavaş yavaş geride kaldığı esnek saatlerin popüler olduğunun habercisi.

Y kuşağı ’nın %70’i ofiste kullanılan masaüstü saatlerinin bittiğini düşünüyor.

Y kuşağı ’nın %60’ı mobil hafta içi her gün ortalama 13.5 saat, hafatsonu ise 5 saat mobil sayesinde işle bağlantı halinde oluyor.

Y kuşağı ’nın % 22’si mobil erişim için Google Drive kullanıyor.

%60’ı iş için kişisel bir cihaz ya da uygulama kullanıyor. Mobil yaşam tarzı: zaman ve mekandan bağımsız olarak istedikleri belgeye, dosyalara, online kaynaklara ulaşabilen Y Kuşağı bu sayede gün boyunca işle bağlantı halinde oluyor.

Y Kuşağı’nın %50’si iki yıl içinde çalıştıkları şirketten ayrılmayı düşünebileceklerini belirtiyor.

İletişim yazılımı ve hizmetleri şirketi Unify’ın Y Kuşağı için yaptırdığı araştırmadan çıkan sonuçlara göre; Y Kuşağı’nın %60’ı işyerinde kendi cihazlarını veya kişisel uygulamalarını kullanıyor, %89’u 09:00-17:00 zamanlı bir iş yerinden çok, daha esnek çalışma saatleri sunan firmalarda çalışmayı tercih edeceğini belirtiyor.

Teknolojideki yeni eğilimler, iş yapış modellerini değiiştiriyor. Böyle düşünmemize neden olan bir uygulamadan bahsedelim. Unify çalışanların kendi cihazlarını kullanabilmelerini sağlamak, çalışan verimliliğini arttırmak, şirketin BT kaynaklarını daha iyi yönetmelerini sağlamak için “Kendi Cihazını Getir” uygulamasını hayata geçirmiştir.

Y kuşağına hitap etmek istiyorsanız sosyal medyada olmalı ve teknoloji odaklı çalışmalar yapmanız gerekiyor.

    Referans: Şubat 2015 DİGİTALAGE.COM.TR