Sosyal medyanın yaygınlaşması nedeniyle, her sektördeki firmanın sosyal mecralarda birşekilde varolma isteği yadsınamaz bir gerçek. Hem varolmak isteyip hem de bunu nasıl yapacaklarını bilemedikleri için sadece hashtag'le ya da sadece sayfa açarak bunu yapmaya çalışanlar firmalar bulunmaktadır. Bunun yanı sıra bu mecralardaki varlıklarını stratejik planlara oturtup, profesyonel şekilde zengin ve orijinal içerik üreten kurumların sosyal medyada bilinirliği yüksek olup, marka değeri de hızlı bir şekilde artmaya devam etmektedir.

Kurumsal firmaların bloğunun olması onlara ne kazandırır:

  • Müşterilerle kendi oluşturduğunuz bir platformda direk irtibata geçip, temas kurulması,
  • Firma hakkında doğru ve zamanında bilgilendirme yapabilmek,
  • Eski sistemin ürünlerinden olan katolog çıkarmak, ya da basılı envanterlerle sınırlı bir kitleye hitap etmek yerine her an her yerden ulaşılabilir hal alan online bir şubeye sahip olmak,
  • Gerçek ve organik hedef kitleyle direk iletişim kurarak geri bildirim almak,
  • Firmanın marka değerini arttırmak.

 

Üç farklı kurumsal blog örneği verebiliriz.

Marriott İnternational:

Bu blog'da Marriot CEO'su Bill Marriot'un birinci elden paylaşımlarına da yer veriliyor. Bill Marriot'un kendi alanındaki (otelcilik) görüşlerine, iş dünyasında başarı için ipuçlarına yer veriyor. Bu blog' da kurumsal paylaşımların yanında kişisel paylaşımlarında olması insani yönünü de vurguluyor.
http://www.blogs.marriott.com/

 

Virgin Atlantic:

Blog'da ekstrem sporlar, yeme-içme ve seyahat alanlarından yer paylaşıyor.

http://blog.virgin-atlantic.com/t5/Blog-Home-Page/ct-p/Cat1#.VSZf0M5O7IU

İnstagram:

Bu sitede kullanıcı etkileşimine önem veriliyor, En önemli vurgu ise güncel konulara dair paylaşımda bulunun ve hedef kitlenizle etkileşim kurmak ve onları paylaşıma davet etmenin sosyal medyada başarılı olmanın en önemli yolu olduğunun göstermektedir.

http://blog.instagram.com/

 

Referans: Şubat 2015 digitalage.com.tr