R13-15 Temmuz tarihlerinde gerçekleşen önemli bir SEO etkinliği olan online pazarlama ve SEO alanında etkinliği olan Mozcon, bu sene Seattle’da gerçekleşti. Etkinlikte öne çıkan detaylar ise şu şekilde:

  • İnnovasyon gerçeği henüz değişmedi, hala küçük bir grup insan çevrelerindekilerce anlaşılamayan fikirleri ortaya atarak innovasyon yapıyor.
  • Google daha etkili bir kullanıcı çekme potansiyeli için kardan vazgeçmeyi bile göze alabiliyor.
  • Birçoğumuz şuan sahip olduklarımızı gelişme ve innovasyon adına riske etmeyi göze alamıyoruz.
  • Mobil halen masaüstünü ezemedi, buna rağmen mobil aeramalar artarken masaüstü sabit kalıyor.
  • Sosyal medya yönlendirmelerinin %90’ı Facebook’tan geliyor . Buna rağmen organik hit değerleri büyük düşüş yaşamaya devam ediyor.
  • Sosyal medyadaki genel büyümeye rağmen SEO ve mail ROİ pazarın hala önde gelenleri ,

Konferansın konuşmacılarından Kristian Halvarson içerik stratejisinin nasıl yapılması gerektiğini şu sözlerle dile getirdi: "Kullanışlı ve kullanılabilen içeriğin tesis, teslim ve denetiminin planlanması uygulamasıdır."

 

Kullanıcı deneyimi için içerik stratejisi:

  1. Değerlendirme, analiz ve strateji:

Bir içeriği talep edeceklerin sizden talep etmeleri iç.in neler gerektiğini hesaplayın,

Fırsatlara ulaşmanıza ; içerikle, planlama aşamasıyla ve süreçle ilgili size yardımcı olacak soruları sorun,

 

  1. Uygulama :Nasıl başarılır?:

Bu kısım kaynakların oyuna dahil oldukları kısımdır,

İşe yaramayan kısımları atın,

 

  1. Bakım: Sonraki adım nedir?:

Birinci yöntem zarar verebilecek noktalar üzerinden ilerlemek. İşvereninizin önemsediği noktalardan görülebilecek zararları göz önünde bulundurun. Ufak adımlarla başlayıp çözüm odaklı olun.

 

Bunu yanında bilinmesi gereken ve altı çizilesi konular vardı ki hemen paylaşalım:

 

Arama sonuçlarının %64’ü dikey ya da iki yönlü bir bilgi grafiği içerir,

Google en iyi yanıtı birinci sayfada yayımlanan sonuçlar arasından seçer.

Aramaların %65’i mobilden başlıyor, %60’ı bilgisayarda devam ederken %4’ü tablette geçiyor.

Aslında Google bir gecede her şeyi değiştirebilir!..

 

 

Referans: digitalage Ağustos 2015