Chief Digital Officer (CDO) şirketlerin dijital stratejilerinin oluşturulmasından ve uygulanmasında nkısaca tüm dijital aktivitelerden sorumlu, bilişim teknolojileri, satış, pazarlama, strateji ve iş geliştirme, finans alanlarının hepsinde deneyim kazanmış, yönetim kurulu başkanı ya da genel müdürlere bağlı çalışan üst düzey yöneticiler kabul diyoruz.

CDO öncelikle şirketin uçtan uca dijital haritasını çıkarır. Kurumsal seviyedeki stratejiye destek sağlayıcı dijital stratejiyi oluşturur ve dijital stratejinin şirket içerisinde uygulanmasını sağlar. Dijital fikirler bulur ve şirket stratejisi doğrultusunda bu fikirlerini kendi yaratıcı fikirleriyle harmanlayarak uygulamaya koyar.

CDO, aslında sosyal medya hesaplarında “hit artırmadan “fazlasını yapabilen, şirketini tanıyan, pazarlamaya hakim, yeniliklere hızlı adapte olan ve şirket içindeki durağan yapıları değiştirebilme yeterliliğine ve sabrına sahip birçok özelliği bünyesinde barındıran bir “kahraman” olmalı.

Hangi Özelliklere sahip olmalı: Biz CDO’ları şirketlerin en yakın CEO adaylarıdır. Bilişim teknolojileri, satış, pazarlama,strateji ve iş geliştirme, finans alanlarının hepsinde deneyimli, hangi yaşta olduğundan çok yaşadığı tecrübelerin önemli olduğu aşikardır. Her bir sektör için CDO profili elbetteki farklılık gösterecektir. Genelliklebu tecrübeler erke yaşta edinilemeyeceği için 40 ile 55 yaşları arasında olması muhtemeldir. Önümüzdeki hızlı bilgi ağına ulaşabilmeyi gözününe alırsak 35 ile 50 araısnda değerlendirilebilir. CDO iyi bir hitap ustası olmalı, inandığı fikirler doğrultusunda tutkulu konuabilmeli, ikna kabiliyeti yüksek olmalı, sosyal ilişkilerini iyi düzeyde tutmasını bilmeli, sabit fikirli olmamalı ve dijital dönüşümün parçası olarak kendi fikirlerini de dönüştürüebilmeli. Her konuyu bilmesi mümkün olmayacağından kendisini destekleyecek ekipleri oluşturmalı ve yönetmeli.

 

Ref: digitalage. Ağustos 2015