12 Ekim 2015 Pazartesi günü gerçekleştirilen İşveren Markası Zirvesine maalesef ki davet edildiğim halde izin alamadığım için gidemedim! Bu nedenle çok şey kaçırdığımı düşünüyorum lakin; eş zamanlı yayın yakalayabilir miyim diye bütün herkesi sorguya tutarken persicope’tan yayın yapılacağını öğrenmem muhteşem oldu. Periscope’tan takip edip aynı zamanda twitter akışında da şirketten dahil olmak ayrı bir keyifmiş. Bu sosyal medyanın tek eksiği oradaki muhteşem sinerjiyi kaçırmış olmak sanırım!

İşveren markası zirvesinde bu yıl tartışılan sorunsal ise:

Sizce işveren markası nedir? Yönetim mi pazarlama mı? Peki bu zirve hangi başlıklarda incelendi?

  •   İşveren Markası Yönetiminin Bugünü ve Geleceği
    • İşveren Markası Projesinin Aşamaları
    • İşveren Markası Projelerinde Karşılaşılabilecek Sorunlar ve Çözüm Önerileri
    • Türkiye’den İşveren Markası Uygulama Örnekleri
    • Kreatif Ajans Gözüyle İşveren Markası Hikayeciliği
    • Dijital Çağda İşveren Markası İç İletişimi

Aslında bu konuların konuşulması çok heyecanlandırıcı, evet! Aslında terimin ilk kullanışı 1990’lar, ama Türkiye’de İnsan kaynakları özlük işlemlerinden daha yeni ayrılmışken, her birim kendi içinde bağımsızlığını ilan etmeye çalışırken tekrar onlarla bağlantı kurup aslında işveren için çalıştığınızı ve insana yatırım yapılan her işin aslında işverene dönük bir işlem olduğunu anlatmakta dilimizde tüy bırakmadıysa da ulaşılan sonuçlar uğraşmaya fazlasıyla değer olduğunu gösteriyor. İşimi seviyorum çünkü önce İNSAN için çalışıyorum.

Peki benim işimden bu kadar keyif almamı sağlayan işveren markasının kavramın “yaratıcısı”nın zirvede neler paylaştığına kısa konu başlıklarıyla göz atalım öyleyse;

Simon Barrow:

  • İşveren markası ile tüketici pazarlamasına aynı disiplinle yaklaşılmalı,
  • Yaratılan markalar, insanlara iyi olduklarını hatırlatmalı,
  • Bir markanın kaderi, büyük bir oranda çalışanların elinde,
  • Mevcut çalışanı elde tutmak, yeni çalışan kazandırmaktan daha önemli ve zor olduğu bilincine varılmalı,
  • İşveren markası yönetimini, İnsan Kaynakları birimi yürütmeli,
  • İnsan kaynakları departmanının risklere açık, yenilikçi olmasının yanında, üst yönetime proje “satabilecek” kadar kabiliyetli olmalı

Hayaller ve Cesaretleri birleştiriyoruz.
Hakan Alp, işveren markası kavramını oluşturabilmek için gerekli temel noktalar nelerdir sorusu üzerinde durdu.
1. İnsanların beklentisini anlayın!
2. Cesur olun. Taklitçi olmayın; çığır açın, yenilikçi olun.
3. İstikrarlı olun. Hayal ettiğiniz şey adımlarla olur, ne olursa olsun istikrarlı olun !

May the force be with us!
Firmalar düşüncelerini artık şu yöne çevirmeleri gerekmektedir. Çünkü bu bir gerçekliktir.“ Biz sizi anlıyoruz, siz bizi seçiyorsunuz, bizi seçenler arasından seçim yapmaya çalışıyoruz.”

Çekicilik konulu sunumu ile L’Oreal İnsan Kaynakları Direktörü Canan Karacan ise 2 sene önce katılmış olduğum bir yönetim zirvesinde ilk defa duyduğum kurumsal girişimcilik ve etkili işveren markası yöntemleri üzerinde durdu. Kendilerinin bu çalışmaları hangi sahalarında ne çeşit bir yöntemle yaptığını anlatarak  yeni kuşak için girişimciliğe çok açık ve bu ruhu beslemek için şirket içi girişimciliği destekleyici programlar oluşturduklarını söyledi. İşveren Kavramı süreçlerinde sosyal medyanın gücünü de kullandıklarını ve kariyer sayfaları ile güzel bir sonuca ulaştıklarını belirtti.

Belirtmiş olduğum gibi zirveyi periscope ve tüm sosyal medya kanallarını kullanarak takip ettim, buralarda en öne çıkan yorumlara bakacak olursak ki bu yorumları önemsiyorum. Çünkü diğer insan kaynakları bloggerı arkadaşlarımla yeni ve zor olanı yapmaya çalışıyoruz. Sadece daha iyi şartlarda şirketler ve olanaklara layık olduğumuzu bildiğimiz için ve gelecek nesili biraz daha iyi tanıdığımız ve öngördüğümüz için… Zirvelere konuk oluyoruz, zaman ayırıyoruz, konuşmacı oluyoruz, Bilmediğimiz birey varsa algılarımız açık şekilde dinliyoruz, öğrendiklerimizi paylaşıyoruz. Biz bir önceki nesilden farklı bir ik grubuyuz. Şeffaf bilgiden yanayız. Sadece daha iyi bir sistem için… Bunun yanı sıra söylemeyi bir borç bilirim; sponsorlara, davet eden zirve sahiplerine bu alanda yeni projeleri bizimle paylaşan tüm konuşmacılara şahsım adına teşekkürlerimi iletiyorum.

 

Zirve boyunca etkileşimi  arttırmak için düzenlenen ve bir sonraki toplantıya yön verecek anket sorularını merak edenler sayfa aşağıda yer almaktadır.

http://www.poltio.com/ebsemployerbrandsummit#ebsemployerbrandsummit/8

http://www.poltio.com/ebsemployerbrandsummit#ebsemployerbrandsummit/8