İçinde bulunduğumuz eğitim sisteminde genelde düşülen en büyük yanlış;  sınava hazırlık odaklı spesifik konularda çalışma yapılmasıdır. Hatta şuan sınav kelimesini duyunca bile şu yazıyı okumak istemediğinizi biliyorum. Aslında bende tam da bu yanlıştan bahsediyorum. Bizde, sadece hayatta karşımıza çıkacak sınavlara odaklanarak çalıştık, hep bir önümüzdeki sınava hazır olmaya çalıştık; bu sırada da hayatla paralel giden ve diğer geliştirmemiz gereken özelliklerimizi öteledik. Okul bitince de bu eksik alanlarımızı geliştirmeye çalıştık. Hayatta başarılı olmak için ise hayatın her alanından haberdar olup bu şekilde kendimizi hazırlamamız gerekiyor, bunun nedenini yaşadığımız için artık çok iyi biliyoruz.  Peki şunu biliyor musunuz? Çok sayıda çalışanı olan kurumsal bir firmanın orta ya da üst düzey  işe alımlarında yetkin bir hobisi olan, herhangi bir spor dalıyla ilgilenen, sosyal sorumluluk projelerine hizmet eden ya da aktif üyeliği bulunan adaylar her zaman fark yaratır.

Artık velilerde çocuklarını hayata hazırlamak için nasıl bir birey olarak yetiştirmesi gerektiğini biliyor. Bu sayede yetiştirilen yeni nesil, araştırmacı, öğrenme odaklı, her türlü korelasyonu beyninde kurabilecek alt yapıya sahip olan, her yönden kendini geliştirmiş, yaratıcı bir zekaya ve vizyoner bir bakış açısında sahip olan güçlü bir birey olacaktır.

Öğrenme etkinliklerinde öğrenme ortamı, öğrencileri öğrenmeye motive etmek ve ilgilerini konuya çekmek için uygun olarak düzenlenir; bu etkinliğin planlama aşamasında öğretmen ve öğrenciler birlikte karar verirler. Çünkü öğrenme ortamı bilgilerin aktarıldığı bir yer değil, öğrencinin öğrenme etkinliklerine aktif olarak katıldığı, sorgulamaların ve araştırmaların yapıldığı, Düşünme, sorun çözme ve öğrenme becerilerinin geliştiği bir ortamdır.

İSTEK Okulları güçlü bir işveren markası olarak, öğretmenlere de gelecek nesili daha güçlü ve kendine güvenen her anlamda özgün bireyler yetiştirmek için; öğretmenlerin aktif katılımında bulunduğu atölye çalışması düzenledi. Eğtimen Kayhan KARLI’nın verdiği “Öğrenme Odaklı Sınıf Yönetimi Atölye Çalışması” nda, planlı öğretimin öğrenme süreci üzerindeki katkılarını anlatarak öğrencilere yaşam boyu öğrenme alışkanlıkları kazandırılması konusunda bilgi paylaşımında bulundu.

IMG_2807

IMG_2792

IMG_2800

IMG_2791XX2X