Sosyal medyadaki sosyal trendler, yeni uygulamalar, başarı öyküleri ile dijitalleşmenin markalar üzerindeki etkisinin tartışıldığı ve Dünya’dan ve Türkiye’den önemli konuşmacıların yer aldığı Sosyal Marka Zirvesi Türkiye’de bu sene 4. sü’nü gerçekleştirdi. Sosyal Marka Zirvesi 2016 etkinliğinde bütün liderleri, pazarlama ve marka yöneticilerini, markanın gurularını dinleme fırsatım oldu. Şanslıydım.

Bu zirvede, tersine mentörlüğe inanmış yaşına rağmen gelecek yıllarda da liderlik etmek isteyen tartışmasız başarı sahibi olan isimlerin kendilerine nasıl sosyal medya stratejisi geliştirdiğini, CEO’ların sosyal medyada dikkat etmesi gereken nüansları paylaştılar. Ayrıca şunu belirtmeliyim ki; alışılagelen zirve mantığından farklı sadece teorilere yer verilip uygulamadan kaçınan yöntemlerin aksine uygulama ve öneri dolu paylaşımlar ve çok daha fazlası vardı.

Levent ERDEN, her zamanki gibi seçtiği konuyu kendisine verilen süre içerisinde o derece etkin ve derinlemesine iz bırakacak şekilde anlattı ki etkilenmemek mümkün değildi, üzerinde durduğu konu “yeni dünya dili” idi.

Doğa Rutkay ve Onur Atilla son derece sempatik ve içten halleriyle kişisel ve profesyonel hayatlarında sosyal medyada kendilerini nasıl lanse ettiklerini ve bu süreci nasıl yönettiklerini anlattı.

Bu zirveye, konu başlığı itibariyle gençler ve veya marka guruları gelmiş olabileceği  düşüncesine kapılmak mümkün. Bilakis, yönetim konuşmacıları özellikle seçmiş ve akıcı bir tema belirlemiş olmalı ki; paylaşımlar dijital çağa ayak uydurmak üzerineydi.  Yani zamansız ve mekansızdı.

Burada marka adı vermek istemiyorum. Bu nedenle markaları derinlemesine incelemeyeceğim. Fakat bahsetmeden geçemeyeceğim paylaşımlar var.

Bir firma müşterilerine gerçek zamanlı (zamanın gerçeği mi olur demeyin, bu lügatımıza sosyal medya ile birlikte yeni katıldı J ) olarak paylaşımlarda bulunup, kişiye özel cevaplar vererek nasıl olumlu geri bildirimler aldığını belirtirken verdiği örnekler, sosyal medya pazarlama ve markalama stratejileri üzerine konuşurlarken şirketlerde yeni konu başlıkları ve departmanlar mı oluşacak demekten alıkoyamadım kendimi.  Mevcut departmanların içleri bazı firmalarda bu kadar boşken ve görevler yerine getirilemezken burada gördüğüm pazarlama örneklerine hayran kaldım ve birer birer not ettim. Burada konuşulan konuları ve tweet  akışını merak ediyorsanız aşağıdan takip edebilirsiniz.

Bu kadar sosyal markalama konuşulurken bu sene de İşveren Markası’nın konuşulmamasından dolayı içim buruldu ve eksik buldum. Ama yine de heybemi bilgilerle doldurdum. Önümüzdeki sene tarihi belirlendiği andan itibaren bu zirveyi not edin isterim.

Twitter : #SMZ2016