Geçenlerde Sayın Kamil KASACI’nın konuşmacı olarak katıldığı Kişisel Marka Yönetimi konulu eğitime katıldım. Sayın Kamil Kasacı her zamanki gibi kendine has orijinal paylaşımıyla eğitime benim içim imzasını attı. Hangi paylaşımları öne çıktı paylaşmak isterim.

Bir araştırmayla başladı ve 4 soru sordu: Güçlü yönleriniz, alanınız, dar alanınız, markanız!

Marka nedir sorusunun üzerinde durduktan sonra, şöyle devam etti: “Aslında herkes adı konulduğu andan itibaren markadır!”

Kartvizit tasarımı, sosyal medyada kişisel olarak nasıl durulacağı üzerine dopdolu bir söyleşi gerçekleştirdik.

Ardından bize dağıttığı kağıtlarda tanınan isimler ve uzmanlık alanları yer alıyordu. Bu isimlerin veya yarattıkları markaların ne kadar tanındığı ve başarılı oldukları konusunda mini bir araştırma yapmış oldu. Jestini de çok beğendim adım ve farkındalık yaratmaya çalıştığım işveren markası uzmanı bölümü yazıyordu. Sayın Kamil Kasacı insanların değerlerine temasta bulunmayı çok iyi biliyor. Kendisine bu nazik jestinden ve ilham dolu paylaşımlarından dolayı teşekkür ederim.

Son olarak ta şunu belirtmek isterim. Kendisi her yaptığı projeyi başarılı olarak yürütürken bilgilerini kolaj yaparak orijinal hale getirmekte ustadır. Geçmişinde bir terzilik deneyimi olduğu için kumaşın kalitesinden çok iyi anlar. Bununla birlikte iş hayatında profesyonel olarak yürüttüğü ve her çalışmasını takdirle takip ettiğim “kişisel gelecek tasarımcısı” markasıyla var olmaktadır. Bu son iki cümlenin birbirinden kopuk olduğunun farkındayım; bakın kendisi benim cümle olarak birleştiremediğim bu iki işi, nasıl ustalıkla birleştiriyor.

“Kişisel marka, tüm markaları soyunduktan sonra, size kalandır!”