Dijital iş ve kültür dergisi Digital Age tarafından bu yıl 10’uncusu düzenlenen Digital Age Summit bu yılda dijital dünyaya yön veren isimleri ağırladı.

 

Bu yıl “Next 10” teması ile gerçekleşen, dijital dünyanın gelecek 10 yılına odaklanarak insanların hayatlarını kökten değiştirebilecek dijital gelişmelere ışık tutmaya odaklanan Digital Age Summit 2016 sonra erdi. Moderatörlüğü üstlenen Serdar Kuzuloğlu, iş yapış şekilleri gibi ürün ve hizmet değerlendirme süreçlerinin de değiştiğini vurgulayarak, “Müşteri artık her zaman haklı değil. Hizmet sunanlar da artık müşterilerini değerlendiriyorlar” dedi ve “Önümüzdeki 10 yıl içerisinde markaların sonu gelecek. Markaların değil ürünlerin çağı geliyor” kehanetinde bulundu.

Uzmanlardan akılda kalacak sözler…

Prof. Dr. Fuat Keyman ile birlikte “Kenti Yeniden Düşünmek: Dün, Bugün, Yarın” başlıklı bir panel yapan Prof. Dr. İlber Ortaylı, bugünün kentlerini değerlendirerek, “Dijital, değer ve rakam toplar. Konsepti kendiniz bulursunuz. Konseptiniz olmalı ve konseptleri verilerle desteklemelisiniz. Ne istediğinizi bilin; konseptlerinizi oluşturun. Veriler ancak amacınıza yardımcı olur,” dedi.

Microsoft’un Davranış Bilimcisi ve İş Ortakları Bölge Yöneticisi Matt Wallaert, “Pazarlama, insanlara sürekli neden satın alım yapmaları gerektiğini anlatıyor. Bunun yerinde satın alma davranışlarının önündeki engelleri kaldırmaya odaklanmalılar. Eğer işinizi çökertmenin yollarını düşünürseniz, işinizi yükseltmenin yollarını da bulabilirsiniz” dedi.

Bayer Dijital Gelişim Lideri Jessica Federer, “Dijital bir teknoloji konusu değil, bir insan konusudur. Dijitalleşmeyi kendi endüstrinizde fark yaratacak bir şekilde nasıl kullanacağınızı düşünmelisiniz. Verinizi değişim yaratabilmek için topluma sunun” dedi.

FortyTwo CEO’su ve Siber Güvenlik Stratejisti Menny Barzilay, “Siber saldırılar nedeniyle teknolojiye olan güven azaldı ve gelecekte daha fazla siber güvenlik sorunuyla karşı karşıya kalacağız. Her şeyin hacklenebildiğini kabul etmemiz gerekiyor. Siber güvenlik önlemleri almak, saldırı yapmaktan daha zor. Şirketler gelir sağlamak için gizliliğimizi daha fazla ihlal edecek” dedi.

Telekomünikasyon Stratejisti, Yazar ve Eski TM Forum Başkanı Martin Creaner, “Dijital olabilecek her türlü ürün ve hizmet dijital hale gelecek. Dünyada en iyi markaların %70’i, platform işletme modelleri oluşturmakta ve işletmektedir. Dijital ekonominin sonu aslında bir hayatta kalma meselesi” dedi.

New York Üniversitesi The Governance Lab Kullanıcı Deneyimi Direktörü Batu Sayıcı, “İnsanları daha iyi anlayabilmek için tasarımlarınızı insan odaklı hale getirmelisiniz. Akıllı şehirler, kent sakinlerinin ve sivil toplum kuruluşlarının yönetişimde söz alabildiği yerler olmalı,” dedi.