Geçtiğimiz günlerde Bilgi Üniversitesi’nde İçerikle Pazarlama Konferansı’nın yapılacağının haberini aldım ve kendimi Cibali Kampüsü’nde buldum. Çünkü başlığı bu olan bir konferans kaçmazdı.

Güventürk Görgülü hocanın tamamen tematik vurgularla bezenmiş “İçerik sizinle olsun” dediği ve ışın kılıcıyla sunduğu yoğun etki içeren bu konuşmasının ardından, farklı sektörlerde başarı göstermiş isimler sahne aldı.

Konular ise içerikte trendi nasıl takip edeceğiz, sosyal ağlarda büyük resme bakabilmek, içeriğin gücü dijitalin gücünden fazla mı, fikirler, projeye; projeler paraya nasıl dönüşür başlıklarıyla anlatıldı…

Benim çok dikkatimi çeken bir durum vardı. Şuana kadar gittiğim konferanslarda son zamanlarda sosyologlarında ya sunumlarda ya da konu içeriği anlatımlarında yer verilmesi. Topluma etki edecek bir proje gerçekleştirmek istiyorsanız zaten bu toplumbilimci olmaz. İçerik konuşulacaksa da tabiki de dijital sosyologlara başvurabilirsiniz. Meslektaşım olan İvo Furman’ın bir dijital sosyolog olarak bu içeriklerin toplumsal boyutunu yorumlaması da etkileyiciydi.

Bu konferanasta üzerinde durulması gereken diğer konuşmalar da şu şekildeydi:

“Pazarlama iletişim sürecinde neden biz değer yaratmıyoruz? Neyi değer olarak belirlersek o bir pazarlama aracıdır!”

“Pazarlamanın günümüzdeki etkin hali: Bir değer sunarak insanları çağırmak”

“Güç bizde, istersek başarabiliriz”

“İçerik: İleetişim-satış ve satış sonrası alanda değer yaratmayı sağlıyor”

“ Gençler, ne yapıyorsa içerik oraya yöneliyor”

 

Okuyucuların sizi hatırlamaları için:

  • Ya sizden yeni bir şeyler öğrenmeleri…
  • Ya sizinle birlikte öğrenmeleri…
  • Ya da sizin sayenizde harekete geçmeleri gerekir.

 

Çok paylaşılan içeriklerin ortak noktaları:

  • Pozitif olmaları,
  • Aynı anda farklı duygular yaratmaları,
  • Şaşırtmaları, beklenmedik olmaları…

İçerik pazarlama stratejisi yaratmak için sorulacak sorular nelerdir?

  • Soru 1: Hedef kitleni tanıyor musun?
  • İçerikle neyi hedefliyorsunuz?
  • KPİ’lar neler?
  • İçerik stratejin genel pazarlama stratejin ile uyumlu mu?
  • Bu stratejiyi uygulayabilecek ekibin ve kaynağın var mı?

Bu konuşmaların ardından en sonda Sayın Elif Dağdeviren sunum yaptı. Ben bu kadar hitabet ustası dinlemelere doyamadığım bir ismi yakınlarda sanırım dinlemedim. Başarılarını azimli çalışmasına, inovatif düşünmesine, vizyoner bakış açısına sahip olmasına ve inandığı yolda ikna yeteneğini sonuna kadar kullanmasına bağlıyorum. Bütün bunları ayrıntılı olarak hayat hikayesiyle anlattı.

Yoğun, farklı bakış açılarına da yer veren geniş bir konferanstı. Başta Güventürk Görgülü hocam olmak üzere başarılarındaki püf noktaları paylaşan yöneticilere teşekkür ederim.